GZT308 İNGİLİZCE YAZMA PRATİKLERİ

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT308
Ad İNGİLİZCE YAZMA PRATİKLERİ
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. GÜLDEN TÜM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tabii, öğrencileri yazma sürecine kendi fikirlerini ve yeteneklerini getirmelerini teşvik etmeyi amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, öğrenciler kendilerini İngilizce olarak etkin bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olacak organizasyon ilkelerini adım adım öğrenirler. Ayrıca, bu ilkeleri çeşitli retorik formatlara uygulamayı da öğreniyorlar.

Dersin İçeriği

Ders, öğrencilere iyi yazma beceriler hakkında bilgi vermek ve İngilizcede rahat, kendine güvenen ve bağımsız yazarlar olmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Ders notu

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Derleme kitap


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir listedeki materyalleri gruplara ayırabilir
ÖÇ02 Konu cümlesine, destek cümlelerine ve sonuç cümlesine sahip iyi düzenlenmiş bir paragraf yazabilir
ÖÇ03 Destek cümlelerini önem sırasına koyarak bir paragraf yazabilir.
ÖÇ04 Yazım sürecinin üç aşamasını kullanarak bir paragraf yazabilir.
ÖÇ05 Ana fikri desteklemek için tablo, grafik ve alıntılar kullanarak bir paragraf yazabilir.
ÖÇ06 Bazı konularda kendi fikirlerini ifade etmek için paragraf yazabilir.
ÖÇ07 Bir hikaye veya makaleyi özetleyen bir paragraf yazabilir.
ÖÇ08 Kişisel ve iş mektupları / mesajları yazabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse genel giriş / Listeleri yazma ve organize etme / Listelerdeki maddeleri gruplandırma ve düzenleme CÜBIS üzerinden Ders akış planının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Bir paragrafın bölümlerini ayırt edebilme / Konu, destek ve sonuç cümleleri yazma / İyi bir paragraf yazma aşamalarını izleme I Examinig different paragraphs Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Bir paragrafın bölümlerini ayırt edebilme / Konu, destek ve sonuç cümleleri yazma / İyi bir paragraf yazma aşamalarını izleme II Farklı paragraflar inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Destekleyen cümleler yazabilme ve bunları önem sırasına göre düzenleme Anafikri destekleyen cümleler yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Beyin fırtınası, kümeleme, listeleme / Fikirleri listelerde ve ana hatlarda düzenleme / Paragrafları gözden geçirme ve düzenleme Bir paragraf yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Destekleyici örnekler, kişisel deneyimler, gerçekler, istatistikler, grafiklerden ve grafiklerden gelen bilgilerle paragraf yazma I Farklı kaynaklardan destekleyen cümleler ile bir paragraf yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Destekleyici örnekler, kişisel deneyimler, gerçekler, istatistikler, grafiklerden ve grafiklerden gelen bilgilerle paragraf yazma II Farklı kaynaklardan destekleyen cümleler ile bir paragraf yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fikir paragrafları için konu cümleleri yazmak / Fikir paragrafları için destek detayları yazmak / Fikir paragrafları yazmak I Fikir paragrafı yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
10 Fikir paragrafları için konu cümleleri yazmak / Fikir paragrafları için destek detayları yazmak / Fikir paragrafları yazmak II Fikir paragrafı yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Özet yazma / Test sorularına cevap yazma I Özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Özet yazma / Test sorularına cevap yazma II Özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Kişisel mektuplar yazma - e-postalar / İş mektupları yazma - e-postalar / Şikayet ve övgü mektupları yazma - e-postalar I Mektup / e-mail yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kişisel mektuplar yazma - e-postalar / İş mektupları yazma - e-postalar / Şikayet ve övgü mektupları yazma - e-postalar II Mektup / e-mail yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Tekrar Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 12:45