Genel Bilgi
Kod | GZT308 |
Ad | İNGİLİZCE YAZMA PRATİKLERİ |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. GÜLDEN TÜM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tabii, öğrencileri yazma sürecine kendi fikirlerini ve yeteneklerini getirmelerini teşvik etmeyi amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, öğrenciler kendilerini İngilizce olarak etkin bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olacak organizasyon ilkelerini adım adım öğrenirler. Ayrıca, bu ilkeleri çeşitli retorik formatlara uygulamayı da öğreniyorlar.
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilere iyi yazma beceriler hakkında bilgi vermek ve İngilizcede rahat, kendine güvenen ve bağımsız yazarlar olmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
Ders notu
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Derleme kitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir listedeki materyalleri gruplara ayırabilir |
ÖÇ02 | Konu cümlesine, destek cümlelerine ve sonuç cümlesine sahip iyi düzenlenmiş bir paragraf yazabilir |
ÖÇ03 | Destek cümlelerini önem sırasına koyarak bir paragraf yazabilir. |
ÖÇ04 | Yazım sürecinin üç aşamasını kullanarak bir paragraf yazabilir. |
ÖÇ05 | Ana fikri desteklemek için tablo, grafik ve alıntılar kullanarak bir paragraf yazabilir. |
ÖÇ06 | Bazı konularda kendi fikirlerini ifade etmek için paragraf yazabilir. |
ÖÇ07 | Bir hikaye veya makaleyi özetleyen bir paragraf yazabilir. |
ÖÇ08 | Kişisel ve iş mektupları / mesajları yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse genel giriş / Listeleri yazma ve organize etme / Listelerdeki maddeleri gruplandırma ve düzenleme | CÜBIS üzerinden Ders akış planının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Bir paragrafın bölümlerini ayırt edebilme / Konu, destek ve sonuç cümleleri yazma / İyi bir paragraf yazma aşamalarını izleme I | Examinig different paragraphs | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Bir paragrafın bölümlerini ayırt edebilme / Konu, destek ve sonuç cümleleri yazma / İyi bir paragraf yazma aşamalarını izleme II | Farklı paragraflar inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Destekleyen cümleler yazabilme ve bunları önem sırasına göre düzenleme | Anafikri destekleyen cümleler yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Beyin fırtınası, kümeleme, listeleme / Fikirleri listelerde ve ana hatlarda düzenleme / Paragrafları gözden geçirme ve düzenleme | Bir paragraf yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Destekleyici örnekler, kişisel deneyimler, gerçekler, istatistikler, grafiklerden ve grafiklerden gelen bilgilerle paragraf yazma I | Farklı kaynaklardan destekleyen cümleler ile bir paragraf yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Destekleyici örnekler, kişisel deneyimler, gerçekler, istatistikler, grafiklerden ve grafiklerden gelen bilgilerle paragraf yazma II | Farklı kaynaklardan destekleyen cümleler ile bir paragraf yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fikir paragrafları için konu cümleleri yazmak / Fikir paragrafları için destek detayları yazmak / Fikir paragrafları yazmak I | Fikir paragrafı yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | Fikir paragrafları için konu cümleleri yazmak / Fikir paragrafları için destek detayları yazmak / Fikir paragrafları yazmak II | Fikir paragrafı yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Özet yazma / Test sorularına cevap yazma I | Özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Özet yazma / Test sorularına cevap yazma II | Özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Kişisel mektuplar yazma - e-postalar / İş mektupları yazma - e-postalar / Şikayet ve övgü mektupları yazma - e-postalar I | Mektup / e-mail yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kişisel mektuplar yazma - e-postalar / İş mektupları yazma - e-postalar / Şikayet ve övgü mektupları yazma - e-postalar II | Mektup / e-mail yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |