Genel Bilgi
Kod | ZTP314 |
Ad | Özel Zootekni |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi ve ıslahı hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
zootekniye giriş, hayvanlarda üreme, büyükbaş hayvan yetiştiriciliği, küçükbaş hayvan yetiştiriciliği, kanatlı hayvan yetiştiriciliği, arı yetiştiriciliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu
Notlar
Düzgüneş, O., Eliçin, A., Akman, N. 1991. Hayvan Islahı. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fak. Yayınları. 12127439. Erensayın, C., 1995. Bilimsel-Teknik-Pratik Tavulçuluk Kitabı. Cilt I, II, III. Sivas. FAO, 2020. Production Yearbook. Kaymakçı, M., Sönmez, R. 1992. Koyun Yetiştiriciliği. Hasad Yayıncılık. Hayvancılık Serisi 3. Özhan, M., 1991. Büyükbaş Hayvan Yetiştirme. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. Ders Notu Yayın No: 134. 558 Sayfa. Erzurum. TÜİK, 2021. Hayvan İstatistikleri. Ankara. Tuncel, E., 1991. Hayvan Islahı. Uludağ Üniv. Zir. Faak. Ders Notları. No: 46. Bursa. Tuncel, E., 1992. Küçükbaş Hayvan Yetiştirme. Uludağ Üniv. Zir. Faak. Ders Notları. No: 23. Bursa. Tuncel, E., Ak, İ., Şahan, Ü., Koyuncu, M. 1997. Hayvan Yetiştirme. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Notları No: 71. 227 Sayfa. Bursa. Kumova, U.,2010. Hayvan Yetiştirme Ders Notları. 172 pp. Prof. Dr. Muhsin DOĞAROĞLU. 1999. Modern Arıcılık Teknikleri. Tekirdağ Üniversitesi. Ziraat Fakültesi. 59030. Tekirdağ. Prof. Dr. Ulviye KUMOVA., Dr. Ali KORKMAZ. 2001. Arı Yetiştiriciliği. TÜBİTAK, TARP Projeleri Yayınları. Ankara. 75 sayfa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal yapı içersin de hayvancılığın önemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Dünya ve Türkiye hayvancılığının genel durumu bilir. |
ÖÇ03 | Çiftlik hayvanlarının tür ve ırklarını tanır, ekonomik değerlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Çiftlik hayvanlarının üreme sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Çiftlik hayvanlarının yetiştirme sistemlerini ve ıslahını öğrenir. |
ÖÇ06 | Çiftlik hayvanlarının bakım ve beslenmesi ile hayvansal ürünlerin elde edilmesini bilir. |
ÖÇ07 | Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularını öğrenir. |
ÖÇ08 | Hayvansal ürünlerin pazara hazırlanma koşullarını ve ekonomik değerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvancılığın tarımsal yapıdaki önemi, ekonomik değeri ve Dünya hayvancılığının genel durumu ve hayvan varlıkları. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çiftlik hayvanlarında üreme sistemleri ve Hayvan ıslahı | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Koyunculuk, yetiştirme, bakım ve besleme yöntemleri . | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Keçicilik, yetiştirme, bakım ve besleme yöntemleri | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Arı Yetiştiriciliğinin Tarımsal ve Ekonomik Yapıdaki Yeri ve Önemi. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Arıcılıkta verimlilik ve bal arılarını tehdit eden faktörler, alınması gereken stratejiler ve eylem planları. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arı sağlığı ve insan sağlığı açısından arı ürünlerin önemi ve sağlıklı üretim yolları. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Süt Sığırcılığı | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Et Sığırcılığı | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Manda Yetiştiriciliği | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Büyük baş hayvanlardan elde edilen hayvansal ürünlerin üretim muhafaza teknikleri. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yumurta tavukçuluğu | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Et tavukçuluğu | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kümes hayvanlarından elde edilen hayvansal ürünlerin değerlendirilmesi. | Ders notu, projeksiyon, tepe göz sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |