Genel Bilgi
Kod | MDT102 |
Ad | Desen |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı; anatomik yapısına ve karakteristik özelliklerine uygun insan figürü, baş ve ayrıntıları; el, kol, ayak ve bacağı farklı bakış açılarından etüt etme ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Sanat öğrencisini, sanatı meydana getiren unsurlarla eğitir, bunları kendi bireysel dünyasını en iyi yansıtacak şekilde, akılcı ve bilinçli olarak kullanmasını sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Temel Sanat Eğitimi dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Kaynaklar
Kapsamlı olarak hazırladığım ders notu.
Notlar
Mustafa Orkun Müftüoğlu, Desen Temel Süreçler Barrıngton Barber, Çizimin Sırları 1 "Temel Karakalem Teknikleri"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hazır biçimlerle yüzeyde ve mekanda düzen arayışlarını kavrar. |
ÖÇ02 | Canlı ve cansız modelden figür çizimini öğrenir. |
ÖÇ03 | Geometrik formlarla biçimleri çizgisel soyuta çevirmeyi (Growth Pattern) öğrenir. |
ÖÇ04 | İnsan figür formlarıyla biçimleri çizgisel soyuta çevirmeyi (Growth Pattern) öğrenir. |
ÖÇ05 | Giysilik kumaşlar için desenleme tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 3 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Ders materyalleri ile gelmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Basit geometrik formların anlatılması | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Geometrik formlardan oluşan kare, yuvarlak ve üçgen çizimi yapılması | Çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Geometrik formlarla yüzey de düzen arayışı. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Geometrik formlarla ve biçimlerle yüzeyde düzen arayışı. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Biçimlerle yüzey de düzen arayışı. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Doğada ki biçimler den düzen arayışı. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Biçimlerin çizgi ye dönüştürülmesi. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Canlı cansız modellerden insan figürü çizimi yapılması | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | İnsan figürü çiziminde ölçü-oran ve kompozisyon ilişkilerine uygun çizim yapabilme | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | İnsan figürü çizimlerinde kompozisyonu hacimlendirme yapabilme | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Kumaş deseni oluşturma. | Araştırma, çizim ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Uygulama sunumlarının hazırlık yapılması | Sunumların hazırlık aşamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama sunumlarının yapılması | Sunumları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav ve sunum için hazır olma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,04 | ||
AKTS | 2 AKTS |