Genel Bilgi
Kod | MDT217 |
Ad | Kalıp Tasarımı-I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pensli ve penssiz temel beden kalıplarını ve kol kalıplarını hazırlar ve model uygulamalarını kavrar, pantolon kalıpları model uygulamalarını kavrar, temel çocuk bedeni ve kol kalıbı çizimini kavrar.
Dersin İçeriği
penssiz temel beden kalıbı çizer ve kol kalıbı çizer, çizilen kalıpların şablon kalıbını çizer, pensli temel beden kalıbı çizer ve kol kalıbı çizer, çizilen kalıpların şablon kalıbını çizer, temel kadın pantolonu çizer, şablonunu çalışır, temel çocuk kalıbı, temel çocuk bedeni kol kalıbı çizer, şablonlarını çizer, pastal uygulamaları yapar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 1, Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 2, Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 3,
Notlar
Güngör Seyhun, A'dan Z'ye modelistlik. W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Kadın Giyimi. Rüştü Uzel A.H.G. Temel Kalıp Bilgisi, W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Çocuk Giyimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | penssiz temel beden kalıbı çizer ve kol kalıbı çizer |
ÖÇ02 | penssiz temel beden kalıbı ve kol kalıbı şablon çizimi,serileme yapar |
ÖÇ03 | pensli temel beden kalıbı, kol çalışması çizer |
ÖÇ04 | penssiz beden kalıbı model uygulamaları çalışır |
ÖÇ05 | pensli beden kalıbı üzerinde çeşitli model uygulamaları yapar |
ÖÇ06 | çeşitli kol çalışmaları, manşet çalışması yapar |
ÖÇ07 | değişik bedenlerde temel kadın pantolon kalıbı çalışır. |
ÖÇ08 | temel kadın pantolon kalıbı şablon çalışması, serileme yapar. |
ÖÇ09 | temel kadın pantolonu pastal çizimi, model uygulamaları yapar |
ÖÇ10 | temel kadın pantolonu kalıbına model uygular |
ÖÇ11 | temel çocuk bedeni kol kalıbı çizimi, şablon çizimi yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | penssiz temel beden kalıbı çizimi ve kol çizimi | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | penssiz temel beden kalıbı ve kol kalıbı şablon çizimi,serileme | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | pensli temel beden kalıbı, kol çalışması | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | pensli temel beden kalıbı ve şablon çizimi | çizim | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | penssiz beden kalıbı model uygulamaları | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | pensli beden kalıbı model uygulamaları | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | çeşitli kol çalışmaları, manşet çalışması | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | çizim uygulamaları tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | temel kadın pantolon kalıbı | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | temel kadın pantolon kalıbı şablon çalışması, serileme | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | temel kadın pantolonu pastal çizimi, model uygulamaları | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | temel kadın pantolonu model uygulamaları | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | temel çocuk bedeni kol kalıbı çizimi, şablon çizimi | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | temel çocuk bedenii kol kalıbı çizimi, şablon çizimi | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | çocuk bedeni model uygulamaları | çizim | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çizim uygulamaları tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çizim uygulamaları tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |