Genel Bilgi
Kod | MDT208 |
Ad | Moda Sunum Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye kişisel protfolyo hazırlamanın önem, kavram ve yöntemlerini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Grafiksel tekstil sunum tekniklerini ve prensiplerini sıralanması. Tasarımın, kavramdan ürüne dönüşümünü tasvir eden etkili sunum hazırlanması. Kişisel portfolyo hazırlamanın öneminin kavranması.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çeşitli Megep modülleri. Vitrin Düzenleme, Defile, Koreagrafi gibi.
Notlar
Nur Sezgin, Moda Tasarımcıları için Vizyon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün Sunma tekniklerini bilir. |
ÖÇ02 | Ürün sunarken gerekli elektronik ortamları inceler. |
ÖÇ03 | Fuara katılmak için gerekli unsurları bilir. |
ÖÇ04 | Moda Günleri, Sergi Vb. katılmak için gerekli unsurları bilir. |
ÖÇ05 | Defile hazırlayabilir. |
ÖÇ06 | Vitrin hazırlayabilir. |
ÖÇ07 | Katalog hazırlayabilir. |
ÖÇ08 | Portfolyö türünü belirleyebilir. |
ÖÇ09 | Portfolyö için gerekli malzemeleri seçebilir. |
ÖÇ10 | Portfolyö konu araştırmaları yapabilir. |
ÖÇ11 | Portfolyö konusunu belirleyebilir. |
ÖÇ12 | Portfolyö tasarımı ve sunumu yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün Sunma teknikleri hakkında genel bilgiler | Ders hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ürün sunarken gerekli elektronik ortamların incelenmesi ve belirlenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Fuara katılmak için gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Moda Günleri, Sergi Vb. katılmak için gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Defile hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Vitrin hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Katalog hazırlarken gerekli unsurların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portfolyö türünü belirlenmesinde dikkat edilmesi gereken hususların incelenmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Portfolyö için gerekli malzemenin seçilmesi | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Portfolyö konu araştırmaları yapılması | ilgili bölümün okunması, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Portfolyö konusunu belirlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaratıcı Portfolyö Tasarımı Yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Portfolyö Tasarımının düzenlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Portfolyö Sunumu Yapmak | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |