Genel Bilgi
Kod | ZTP401 |
Ad | Kümes Hayvanları Besleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LADİNE ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Başarılı bir hayvansal üretim için, pazar durumunun dikkate alınması, hayvancılık konusunda eksiksiz teknik bilgi ve yeterli miktar ve kalitede yem üretimi ve bu yemlerin niteliklerinin çok iyi bilinmesi gerekir. Bu dersin amacı hayvancılıkta kullanılan tüm yem kaynaklarının her yönüyle tanıtımı
Dersin İçeriği
Kaba ve yoğun yem kaynaklarının tanıtımı, teknolojik özellikleri, yemi kaynaklarının besin madde içerikleri ve beslemeyi engelleyici madde içeriklerin tanıtımı, yem ve yem maddelerine uygulanan teknolojik işlemlerin tanıtımı, yemlerin saklanması ve Karma Yem Endüstrisi, Ülkemizdeki Durumu ve Sorunları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunamamktadır
Kaynaklar
Özkan, K., Açıkgöz, Z. Kanatlı Kümes Hayvanlarının Beslenmesi
Notlar
Özkan, K., Açıkgöz, Z. Kanatlı Kümes Hayvanlarının Beslenmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kümes hayvanlarının sindirim sistemi |
ÖÇ02 | Sindirim fizyolojisi |
ÖÇ03 | Besin maddeleri ve metabolizması |
ÖÇ04 | Besin madde gereksinimleri ve hesaplanması |
ÖÇ05 | Yumurtacı tavukların beslemesi-yemlenmesi |
ÖÇ06 | Etlik piliçlerin beslenmesi-yemlenmesi |
ÖÇ07 | Damızlık besleme-yemleme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanatlılarda sindirim sistemi anatomisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kanatlılarda sindirim sistemi fizyolojisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-enerji | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-protein | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-vitaminler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-mineraller | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kanatlı beslemede temel besin maddeleri ve metabolizması-su | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Yumurtacı Tavuklar-2 | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Etlik Piliçler-1 | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Etlik Piliçler-2 | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Damızlıklar-1 | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kanatlıların besin madde ihtiyaçları ve yemleme-Damızlıklar-2 | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kanatlılarda Besleme ile ilgili diğer konular | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Kaynak okuma, web tarama | Yöntem Seçilmemiş |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |