Genel Bilgi
Kod | ZTP405 |
Ad | Hayvancılıkta Proje Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvancılıkta yatırım yapmak üzere projelendirmenin yapılması
Dersin İçeriği
Bu derste hayvancılık yatırımlarında fizibilite hazırlama, projelerin çizilmesi konuları anlatılacaktır
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
hocanın ders notları
Notlar
başka kaynak yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanların temel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Hayvancılıkta proje hazırlama konusunda yetkindir |
ÖÇ04 | Hayvancılık işletmeleri için avan projeler hazırlar |
ÖÇ05 | Hayvancılıkta üretilen ürünlerin pazarlanmasında etkili faktörleri bilir |
ÖÇ06 | Fizibilite hazırlamada yetkindir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | grupların oluşturulması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | kurulacak çiftliğin yer seçiminin yapılması, tanımlanması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | üretim alanı Bitkisel ve hayvansal üretim potansiyeli tanımlaması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | pazar analizleri | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | seçilecek yöntem ve hayvan materyali tanımlaması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | barınak planlama | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ÖN HAZIRLIK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ek binaların planlanması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | bitkisel üretim alanlarının planması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | sürü akış planı yapılması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | besleme programının yapılması | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | ekonomik analizler-1 | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | ekonomik analizler-2 | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | proje sunumları | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖN HAZIRLIK | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖN HAZIRLIK | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |