ZTP409 At Yetiştirme

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP409
Ad At Yetiştirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

ilgili öğrencilere at yetiştiriciliğinin Zootekni Bilimi açısından önemini kavratarak, atların beslenmesi, bakımı ve ıslah çalışmaları başta olmak üzere konuya ilişkin temel bilgilere ulaşmalarına imkan sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Türkiye'de at yetiştiriciliği, başlıca at ırkları, atların barınması, beslenmesi ve bakımı.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Boztepe, S., Aytekin, İ., 2013. At Yetiştirme.

Notlar

Boztepe, S., Aytekin, İ., 2013. At Yetiştirme.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atın Zoolojik sistemdeki yerini ve evcilleştirlimesini bilir.
ÖÇ02 Atla ilgili tanımları ve terimleri bilir
ÖÇ03 At ırkları ile ilgili TSE standartlarını bilir
ÖÇ04 Atlarda morfolojik özellikleri bilir
ÖÇ05 At davranışlarını bilir
ÖÇ06 At besleme ile ilgili bilgi sahibidir
ÖÇ07 At barınakları hakkında bilgi sahibidir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atın kökeni Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Atla ilgili terim ve tanımlar Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 At ırkları ile ilgili TSE standartları Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Atlarda vücut kısımları Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Atlarda don ve kalıtım Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Diş bakımı Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 At ırkları Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tımar ve nallama Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Binicilik malzemeleri Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yaş tayini,Üreme, Davranış Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Besleme Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Barınaklar Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Hastalıklar Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel yetiştirme işler Ön hazırlık gerkemiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 06:50