Genel Bilgi
Kod | ZTP418 |
Ad | Manda Yetiştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ilgili öğrencilere manda yetiştiriciliğinin önemini kavratarak, mandalarda üreme, sürü yönetimi, besicilik ve ıslah çalışmaları başta olmak üzere konuya ilişkin temel bilgilere ulaşmalarına imkan sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Türkiye ve Dünya'da manda yetiştiriciliği, başlıca manda ırkları, mandalarda üreme, mandalarda genel yetiştirme ilkeleri, beslenmesi, manda barınak ve ekipmanları.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Şekerden, Ö., 2016. HER YÖNÜYLE MANDA
Notlar
Şekerden, Ö., 2016. HER YÖNÜYLE MANDA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mandanın Zoolojik sistemdeki yerini ve evcilleştirlimesini bilir. |
ÖÇ02 | Manda ile ilgili tanımları ve terimleri bilir |
ÖÇ03 | Manda ırkların hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ04 | Mandalarda morfolojik özellikleri bilir |
ÖÇ05 | Manda davranışlarını bilir |
ÖÇ06 | Manda besleme ile ilgili bilgi sahibidir |
ÖÇ07 | Manda barınakları hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | MANDA YETİŞTİRİCİLİĞİNİN ÖNEMİ | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | MANDA'NIN ZOOLOJİK SINIFLANDIRILMASI | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | GENEL ÖZELLİKLERİ | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | GENEL ÖZELLİKLERİ 2 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Manda besleme esasları | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Manda besleme esasları 2 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sürü İdaresi ve yetiştirme işleri | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sürü İdaresi ve yetiştirme uygulamaları | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürü İdaresi ve yetiştirme işleri 2 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sürü İdaresi ve yetiştirme işleri 3 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sürü İdaresi ve yetiştirme işleri 4 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sürü sağlığı | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Genetik ve ıslah | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genetik ve ıslah 2 | Ön hazırlık gerkemiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |