Genel Bilgi
Kod | IBT208 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TAMER DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TAMER DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, mikrodenetleyiciler ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mikroişlemciler, Mikrodenetleyici Programlama Kartı, Mikrodenetleyici Programlama Editörü, Göstergeler, Giriş Çıkış Elemanlarını Denetlemek, Kesme Denetimi, Çevrim Denetimi, Haberleşme
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunamamaktadır.
Kaynaklar
Mikroişlemciler ve Assembly Dili, Seçkin Yayınları; PIC Mikrodenetleyiciler, Ekin Basım Yayın
Notlar
Mikrodenetleyici Programlama ve Assembler Nobel Akademik Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Donanım kataloglarına ve baskı devre hazırlama standartlarına uygun olarak mikrodenetleyici programlama kartını yapabilir. |
ÖÇ04 | Mikro denetleyiciyi programlamaya hazırlar. |
ÖÇ05 | Programlama kartı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı ve bilgiyi işleme teknolojileri konusunda tam donanımlı olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel teknolojileri bilme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili öğretim strateji, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslektaşları ve çevresi ile iyi bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz-düzenleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar alanında uzmanlaşarak, problem çözme becerileri sayesinde çözüme akılcı ve hızlı ulaşımı sağlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi işlem alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanımlı ve etkin bir şekilde bilgisayar problemlerine çözümler getirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni teknolojik gelişmeleri takip ederek, çağdaş yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemciler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikrodenetleyiciler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Von Neuman mimarisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Harward Mimarisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Princreton Mimarisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mikroişlemci mimarileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CISC/RISC Mimarileri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | MCU elemanları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | G/Ç portlar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bağlantı tipleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Clock düzeni | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mikroişlemci ile mikrodenetleyicinin karşılaştırılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Programlama devre kartı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mikrodenetleyici ayak bağlantıları, Montaj ve lehimleme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |