ELT274 Sensörler ve Dönüştürücüler

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT274
Ad Sensörler ve Dönüştürücüler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders te her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sıcaklık algılayıcıları, nem algılayıcıları, hız algılayıcıları, titreşim algılayıcıları, konum algılayıcıları, yaklaşım(yakınlık) algılayıcıları, basınç algılayıcıları, akış algılayıcıları, seviye algılayıcıları, darbe (kuvvet) algılayıcıları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Prof. Dr. Osman GÜRDAL, Seçkin Yayınevi, 2012.

Notlar

Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir uygulama için sensör seçim kriterlerini açıklar.
ÖÇ02 Sıcaklık algılayıcılarının ölçüm sahası, hassasiyeti, tepki hızı gibi ölçüm karakteristiklerini kıyaslar.
ÖÇ03 Ölçülen fiziksel ortam değişkenine göre kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar.
ÖÇ04 Sıcaklık algılayıcılarının kurulumunu yapar.
ÖÇ05 Nem algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ06 Nem algılayıcılarının çalışma prensibini ve çeşitlerini açıklar.
ÖÇ07 Hız algılayıcılarının çalışma prensiplerini ve çeşitlerini açıklar.
ÖÇ08 Hız algılayıcıları kurulumunu yapar
ÖÇ09 Titreşim algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ10 İvme algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ11 Konum algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ12 Yaklaşım algılayıcı olarak kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar.
ÖÇ13 Yaklaşım algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ14 Basınç algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ15 Akış algılayıcıları kurulumunu yapar.
ÖÇ16 Seviye algılayıcıları arıza tespiti ve kurulumunu yapar.
ÖÇ17 Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kurulumunu yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanabilme kabiliyeti gelişir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama kabiliyeti gelişir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olunur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma kabiliyeti gelişir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama kabiliyeti gelişir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni gelişir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme kabiliyeti gelişir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi gelişir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci gelişir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma kabiliyeti gelişir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sıcaklık Algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sıcaklık Algılayıcıları kullanılan örnek devreler Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nem algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Hız algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 Titreşim algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İvme algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 Konum algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders Kitabının Çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaklaşım algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yaklaşım algılayıcıları kullanılan örnek devreler Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Basınç algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Akış algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Seviye algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Darbe (Kuvvet) algılayıcıları Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kullanılan devreler Ders Kitabının Çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabının Çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Kitabının Çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 12:05