Genel Bilgi
Kod | ISY206 |
Ad | işletme yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme yönetimi, üretim, pazarlama ve mali işler ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak
Dersin İçeriği
İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramlar,İnsan Kaynakları Yönetimi, Üretim Süreci Yönetimi, Pazarlama Faaliyetlerini Yönetme, Mali Yönetim
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İşletme Yönetimi Ders kitabı (M. Şerif Şimşek, Eğitim Yayınevi)
Notlar
ders notu, ılgın özşahinoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planlama, Örgütleme ve Denetim yapar İş planlaması yapar İş planlaması modellerini kavrar |
ÖÇ02 | Koordinasyon sağlar iş analiz yapar Ve iş analizini uygular |
ÖÇ03 | İş analizi yapar ve üretiminin nasıl olacağının analizini planlar |
ÖÇ04 | Üretimi planlar iş analizi yapar |
ÖÇ05 | Üretimin gerçekleşebilmesi için örgütleme yapar |
ÖÇ06 | Kapasite ve stok planlaması yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Planlama ve Örgütleme Yapmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Koordinasyon Sağlamak,Denetim Yapmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İş Analizi Yapılmasını Sağlamak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İnsan Kaynaklarını Planlamak,İşgören Adayı Bulmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İşgöreni Seçmek, İşe Alıştırma(Oryantasyon) Eğitimi Vermek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İşgören Performansını Değerlendirme, İşgörenin Eğitilmesini Sağlamak,Kariyer Planlaması Yapmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İş Değerlendirmek ve Ücretlendirmek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Üretimi Planlamak, Üretimin Gerçekleşebilmesi için Örgütleme Yapmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hedef Pazarı Belirlemek,Ürün Geliştirmek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Fiyatlandırma Politikalarını Belirlemek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tutundurma, Dağıtım Politikalarını Belirlemek, Müşteri İlişkilerini Yönetmek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Gelir ve Gider Hesaplarını Yapmak | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Borç ve Alacaklarını Yönetmek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Varlıkları ve Kaynakları Yönetmek | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |