Genel Bilgi
Kod | GRS204 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERFU GELEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik konusunda bilgi ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişimciliğin Önemi, Gelişimi ve Kavramı, Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler, Türkiye'de Girişimcilik Olgusu, Kadın Girişimcilik, Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri , Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Girişimcilik Ders Notları,Berfu Gelen
Notlar
1-Girişimcilik, Mehmet Güven, Ekin Yayınevi 2-Girişimcilikte Temel Prensipler, Mehmet Naci Efe, Umuttepe Yayınları 3-Girişimcilik ders notları, Berfu Gelen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Girişimcilerin karşılaşacağı sorunları açıklar. |
ÖÇ03 | İyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini kavrar. |
ÖÇ04 | Girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Kadın girişimcilerin karşılaşabilecekleri sorunları açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiye'de ve dünyadaki girişimciliğin aşamalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Girişimci, lider ve yönetici arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ08 | Fizibilite çalışmalarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Girişimcilikte Liderlik ve Yöneticilik Niteliklerinin Önemi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Girişimcilik Nitelikleri ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Girişimcilik Konusundaki Gelişmeler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye'de Girişimcilik Olgusunun Genel Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cumhuriyet Döneminde Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kadın Girişimcilik | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Girişimcisinin Yapısal Özellikleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Girişimciliğin Sorunları ve Çözüm Önerileri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye'de Girişimciliğin Dünyadaki Gelişme Trendleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiye'de Yeni Girişimci Adaylarına Öneriler | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Girişimcilik Türleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İş Yeri Kuruluş İşlemleri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İşletmenin Kuruluş Yeri | KONULARIN OKUNMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KONULARIN OKUNMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |