CGP117 Okul Öncesi Eğitime Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP117
Ad Okul Öncesi Eğitime Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı HABİBE ÖZER YANARKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders; öğrencilerin öğretmenlik mesleğini ve okul öncesi eğitim kurumlarının yapısını, işleyişini, dinamiklerini tanımasını, okul öncesi eğitimin ilkeleri, eğitim ortamının özellikleri, okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitimin kapsamı, tarihçesi, ilkeleri, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi eğitim ortamlarının fiziksel, sosyal ve psikolojik özellikleri, okul öncesi eğitimde uygulanan farklı yaklaşım ve modeller, okul öncesi eğitim kurumlarının yapısı ve işleyişi, okul öncesi öğretmeninin sahip olması gereken özellikler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aslan, D. (2020). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş: İzge Yayıncılık

Notlar

Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitimin ilkeleri, dayanakları, tarihini tanımlar.
ÖÇ02 Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Okul öncesi öğretmeninin sahip olması gereken özellikleri açıklar.
ÖÇ04 Öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini analiz eder.
ÖÇ05 Okul öncesi eğitimde ülkemizde ve dünyada uygulanan farklı yaklaşım ve modellerin özelliklerini karşılaştırır.
ÖÇ06 OKul öncesi eğitim kurumları standartlarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul öncesi eğitimin tanımı kapsamı ve tarihçesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Okul öncesi eğitime temel olan görüşler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Okul öncesi eğitimin temel ilkeler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Okul öncesi eğitimi öğretmeninin özellikleri ve öğretmen yetiştirme Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Okul öncesi eğitim ortamları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Okul öncesi eğitimde temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılmasında yetişkinin rolü ve çevrenin etkisi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 High scope Yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Montesori ve Regio Emillia Yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Diğer modeller Bank Street, Açık Eğitim, Waldrof Okulları, Proje Yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitimden örnekler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Okul öncesi eğitim kurumlarında program ve program konuları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Okul öncesi eğitim ve kitle iletişim araçları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36