Genel Bilgi
Kod | CGP117 |
Ad | Okul Öncesi Eğitime Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; öğrencilerin öğretmenlik mesleğini ve okul öncesi eğitim kurumlarının yapısını, işleyişini, dinamiklerini tanımasını, okul öncesi eğitimin ilkeleri, eğitim ortamının özellikleri, okul öncesi eğitimde farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimin kapsamı, tarihçesi, ilkeleri, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, okul öncesi eğitim ortamlarının fiziksel, sosyal ve psikolojik özellikleri, okul öncesi eğitimde uygulanan farklı yaklaşım ve modeller, okul öncesi eğitim kurumlarının yapısı ve işleyişi, okul öncesi öğretmeninin sahip olması gereken özellikler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aslan, D. (2020). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş: İzge Yayıncılık
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitimin ilkeleri, dayanakları, tarihini tanımlar. |
ÖÇ02 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Okul öncesi öğretmeninin sahip olması gereken özellikleri açıklar. |
ÖÇ04 | Öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Okul öncesi eğitimde ülkemizde ve dünyada uygulanan farklı yaklaşım ve modellerin özelliklerini karşılaştırır. |
ÖÇ06 | OKul öncesi eğitim kurumları standartlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin tanımı kapsamı ve tarihçesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Okul öncesi eğitimin temel ilkeler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Okul öncesi eğitimi öğretmeninin özellikleri ve öğretmen yetiştirme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Okul öncesi eğitim kurumlarında fiziksel şartlar ve fiziksel güvenlik | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Okul öncesi eğitim ortamları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Okul öncesi eğitimde temel becerilerin ve sosyal davranışların kazandırılmasında yetişkinin rolü ve çevrenin etkisi | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | High scope Yaklaşımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Montesori ve Regio Emillia Yaklaşımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Diğer modeller Bank Street, Açık Eğitim, Waldrof Okulları, Proje Yaklaşımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Farklı ülkelerde uygulanan okul öncesi eğitimden örnekler | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında program ve program konuları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Okul öncesi eğitim kurumlarında görevlendirme | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Okul öncesi eğitim ve kitle iletişim araçları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |