CGP232 Seminer

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP232
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HABİBE ÖZER YANARKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda özgün bir bilimsel araştırma projesi planlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırma becerileri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Belirlenen araştırma konusu ile ilgili literatür çalışması ve tartışma, araştırma konusu ile ilgili literatür çalışmasının raporlaştırılması, belirlenen araştırma konusu ile ilgili araştırmanın yönteminin belirlenmesi, planlanan araştırma ile ilgili uygulama ve veri toplama, toplanan verilerin analiz süreci, analiz edilen verileri raporlaştırma, araştırmanın sunumu

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırma planlar.
ÖÇ02 Araştırma için bir problem belirler ve probleme ilişkin literatür tarar.
ÖÇ03 Araştırmanın amaçlarını araştırmanın türüne uygun olarak yazar.
ÖÇ04 Belirlenen probleme uygun araştırma modelini ve örneklemi seçer.
ÖÇ05 Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama ve veri analiz yöntemlerini kullanır.
ÖÇ06 Araştırma bulgularını uygun biçimde düzenler, sunar ve açıklar.
ÖÇ07 Araştırma sonuçlarını yorumlar ve tartışır.
ÖÇ08 Araştırmayı kurallara uygun olarak raporlaştırır.
ÖÇ09 Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.
ÖÇ10 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı,dersin içeriği ve gerekliliklerinin anlatılması Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Okul öncesi döneme özgü bir araştırma konusu belirlenmesi Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Araştırma probleminin netleştirilmesi ve probleme dönük literatür taraması Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Araştırma önerisinin hazırlanması Araştırmaların yöntem ve veri toplama araçlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Araştırma model ve veri toplama sürecinin netleştirilmesi Veri toplama araçlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Veri toplama araçlarının oluşturulması/uyarlanması Gerekli izinlerin ve aydınlatılmış onamın alınması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Araştırmanın yürütüleceği örneklem grubuna ulaşılması Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Araştırma verilerinin toplanması Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Araştırma verilerinin toplanması Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Veri girişi ve verilerin analizi Veri girişi yollarının ve analiz yöntemlerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Veri girişi ve verilerin analizi Raporlaştırma kurallarının, ilgili literatür ve kuramların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bulguların yazılması ve yorumlanması Raporlaştırma kurallarının, ilgili literatür ve kuramların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Bulguların yazılması ve yorumlanması Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Araştırmanın raporunun yazılması Araştırmanın raporlaştırılması ve poster şeklinde hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:36