Genel Bilgi
Kod | CGP232 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okul öncesi eğitim ile ilgili çeşitli konularda özgün bir bilimsel araştırma projesi planlama, veri toplama, yapılan çalışmaları raporlaştırma becerileri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Belirlenen araştırma konusu ile ilgili literatür çalışması ve tartışma, araştırma konusu ile ilgili literatür çalışmasının raporlaştırılması, belirlenen araştırma konusu ile ilgili araştırmanın yönteminin belirlenmesi, planlanan araştırma ile ilgili uygulama ve veri toplama, toplanan verilerin analiz süreci, analiz edilen verileri raporlaştırma, araştırmanın sunumu
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırma planlar. |
ÖÇ02 | Araştırma için bir problem belirler ve probleme ilişkin literatür tarar. |
ÖÇ03 | Araştırmanın amaçlarını araştırmanın türüne uygun olarak yazar. |
ÖÇ04 | Belirlenen probleme uygun araştırma modelini ve örneklemi seçer. |
ÖÇ05 | Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama ve veri analiz yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ06 | Araştırma bulgularını uygun biçimde düzenler, sunar ve açıklar. |
ÖÇ07 | Araştırma sonuçlarını yorumlar ve tartışır. |
ÖÇ08 | Araştırmayı kurallara uygun olarak raporlaştırır. |
ÖÇ09 | Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar. |
ÖÇ10 | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı,dersin içeriği ve gerekliliklerinin anlatılması | Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Okul öncesi döneme özgü bir araştırma konusu belirlenmesi | Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Araştırma probleminin netleştirilmesi ve probleme dönük literatür taraması | Tez ve araştırma makalelerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Araştırma önerisinin hazırlanması | Araştırmaların yöntem ve veri toplama araçlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Araştırma model ve veri toplama sürecinin netleştirilmesi | Veri toplama araçlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Veri toplama araçlarının oluşturulması/uyarlanması | Gerekli izinlerin ve aydınlatılmış onamın alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Araştırmanın yürütüleceği örneklem grubuna ulaşılması | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araştırma verilerinin toplanması | Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma verilerinin toplanması | Veri toplama araçlarının dağıtılması ve toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Veri girişi ve verilerin analizi | Veri girişi yollarının ve analiz yöntemlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Veri girişi ve verilerin analizi | Raporlaştırma kurallarının, ilgili literatür ve kuramların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bulguların yazılması ve yorumlanması | Raporlaştırma kurallarının, ilgili literatür ve kuramların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bulguların yazılması ve yorumlanması | Raporlaştırma ve bilimsel yazım kurallarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Araştırmanın raporunun yazılması | Araştırmanın raporlaştırılması ve poster şeklinde hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |