MATZ306 Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ306
Ad Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Matematiğin diğer disiplinlerle, günlük yaşamla ve diğer matematiksel kavramlarla ilişkisini hem teorik olarak ve hem de kimi matematiksel kavramlar özelinde ortaya koymak ve önemini kavratmak

Dersin İçeriği

Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma; matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme; farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme; matematiği diğer derslerle ilişkilendirme; matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin önkoşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Altun, M. (2015). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Aktüel. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

MEB (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2006). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB (2013). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). NCTM, (2000). The standards 2000 project. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı gösterim biçimleri ile matematiksel kavramları ifade edebilir.
ÖÇ02 Kavramsal ve işlemsel bilgi arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ03 Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirebilir.
ÖÇ04 Matematiği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
ÖÇ05 Günlük hayatla matematiği ilişkilendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Matematiksel kavramları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Matematiksel kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Farklı matematiksel kavramların birbiriyle ilişkisini gösteren çalışmalar hazırlama ve sunma İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Matematiği diğer derslerle ilişkilendirmeyi örneklendiren çalışmalar hazırlama ve sunma İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Matematiğin günlük hayatla ilişkisini ortaya koyan çalışmalar hazırlama ve sunma İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Sayılar öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Cebir öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Geometri ve ölçme öğrenme alanına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Veri ve olasılık öğrenme alanlarına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Farklı öğrenme alanlarına ilişkin matematiksel ilişkilendirme çalışmaları hazırlama İlgili dokümanları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Genel değerlendirme Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazılrık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:54