BPP128 Betik Diller

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP128
Ad Betik Diller
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mühendis YUSUF POLAT
Dersin Öğretim Elemanı Mühendis YUSUF POLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Mühendis YUSUF POLAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İstemci taraflı betik dillerinden biri olan JavaScript'i detaylı olarak incelemek. Diğer konu başlıkları ise DOM kullanımı, JavaScript güvenliği, düzenli ifadeler, form geliştirimi, veri geçerliliği, JavaScript kütüphanelerinin kullanımı olarak sıralanır.

Dersin İçeriği

Javascript' e Giriş, Test ve Geliştirme Ortamlarının Kurulumu. Değişkenler ,Sabitler ve Operatörler. Karar Kontrol Yapıları. Döngü Kontrol Yapıları. Diziler. Düzenli İfadeler. Fonksiyonlar. Nesne Yönelimli Programlama ve Javascript Nesneleri. Doküman Nesne Modeli (DOM). Olaylar. Tarayıcı Nesne Modeli (BOM). Hata Denetimi ve Zamanlayıcılar. Formlar ve Form Elemanları. Çerezler ve Oturumlar

Dersin Ön Koşulu

Temel bilgisayar bilgilerine sahip olması gerekir.

Kaynaklar

İnternet Programcılığı-II Ders Notu ,Y.POLAT, V.POLAT, M.ÖZONUR, Y.KOÇAK,M.ESEN,M.İ.SOLMAZ WEB SAYFASI TASARIMI DERS NOTU PHP Diline Giriş, G.GÖKHAN

Notlar

Konu ile ilgili(PHP Dili) tüm kitaplardan yararlanılabilir


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkin form tasarımı ile kullanıcı etkileşimini sağlayabilme
ÖÇ02 Olay ve olay işlemelerini etkin bir şekilde kullanabilme
ÖÇ03 Form verilerine ulaşabilme ya da doğrulama için düzenli ifadeleri kullanabilme
ÖÇ04 Web sayfalarının görünümünü değiştirmek için javascript kütüphanelerini kullanabilecekler
ÖÇ05 JavaScript kütüphanelerini kullanabilme
ÖÇ06 Sayfa elemanlarına DOM modelini kullanarak erişebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. 4
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. 2
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Javascript' e giriş Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Değişkenler ,Sabitler ve Operatörler, Veri Türleri, Tür Dönüşümleri, Özel Operatörler, Mantıksal ve Bitsel Operatörleri ve Karşılaştırma Operatörleri Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Karar Kontrol Yapıları Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Döngü Kontrol Yapıları Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Diziler Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Düzenli İfadeler, RegExp Nesnesi ve Fonksiyonları, Düzenli İfade Karakterleri ve Anlamları Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Fonksiyonlar Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nesne Yönelimli Programlama ve Javascript Nesneleri Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Doküman Nesne Modeli (DOM) Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Olaylar, Event Nesnesi Özellik ve Metotları Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tarayıcı Nesne Modeli (BOM), Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hata Denetimi ve Zamanlayıcılar, try-catch ve throw Deyimleri Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Formlar ve Form Elemanları Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çerezler ve Oturumlar, Çerez Oluşturma, Çerezi Okuma, Oturum Depolama, Yerel Depolama Konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan Seçmeli, Yazılı, Doğru/Yanlış veya Açık Uçlu Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:38