Genel Bilgi
Kod | BPP233 |
Ad | Mikrodenetleyiciler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ESEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET ESEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrodenetleyicleri yazılım ve donanım olarak bilen, Mikrodenetleyici kullanarak elektronik temel düzeyde devreler tasarlayan, C, C sharp, Python yazılım dillerini kullanarak programlar yazan, Nesnelerin interneti (IOT) temel kavramlarını bilen ve bu teknolojileri kullanarak temel düzeyde projeler tasarlayan ve uygulayan öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mikrodenetleyicilerin donanımsal ve yazılımsal teknolojileri, temel elektronik kontrol elemanlarının tanıtımı ve kontrolü. Nesnelerin interneti(IOT) teknolojilerini tanınması ve kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mikrodenetleyiciler ile Elektronik Kitabı - Devrim Çamoğlu Dikey eksen
Notlar
Ders notu ve sunular. Doç. Dr. Mehmet ESEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrodenetleyici temel mimarilerini tanır |
ÖÇ02 | Bit, byte, yazmaç, bellek, rom, değişkenler, diziler terimlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Program yükleyicileri ve yardımcı yazılımları tanır ve kurar |
ÖÇ04 | Program yapısı; Döngüleri, fonksiyonları kesmeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Program yapısı; karar komutları, if then else, zamanlayıcı komutları terimlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Temel elektronik ;elemanlar, gerilim, akım, güç, kontrol elemanlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Devre tasarlama, kablolama, breadboard , direnç, sensörler konularını açıklar. |
ÖÇ08 | Devre tasarlama; gerilim bölücüler, led, fotodiyotlar, foto transistörler konularını açıklar. |
ÖÇ09 | Arayüzleri tanır; I2C, UART, USART, SPI haberleşme konularını açıklar. |
ÖÇ10 | Programlanabilir analog, dijital giriş, çıkış, örnekleme, analog dijital örnekleme konularını açıklar. |
ÖÇ11 | Modüller, yardımcı devre kartlarını tanır ve projelerde kullanır. |
ÖÇ12 | Nesnelerin interneti(IOT) kavramlarını bilir; ağ kontrol elemanları, iletişim kontrol elemanlarını açıklar ve kullanır. |
ÖÇ13 | Nesnelerin interneti(IOT) uygulamaları ve mikrodenetleyici projeleri tasarlar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici temel mimarileri | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bit, byte, yazmaç, bellek, rom, değişkenler, diziler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Program yükleyiciler, yardımcı yazılımlar | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Program yapısı; Döngüler , fonksiyonlar kesmeler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Program yapısı; karar komutları, if then else, zamanlayıcı komutları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Temel elektronik ;elemanlar, gerilim, akım, güç, kontrol elemanları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Devre tasarlama, kablolama, breadboard , direnç, sensörler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arayüzler; I2C, UART, USART, SPI | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Programlanabilir analog, dijital giriş, çıkış, örnekleme, analog dijital örnekleme | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Modüller, yardımcı devre kartları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Kütüphaneler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kütüphaneler 2 | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Nesnelerin interneti kavramları; ağ kontrol elemanları, iletişim kontrol elemanları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Nesnelerin interneti uygulamaları; projeler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |