Genel Bilgi
Kod | MDT132 |
Ad | Çocuk Giysi Üretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SELDA ARAS (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk giysi dikiş tekniklerini uygular ve çocuk kıyafetlerinin üretim becerisini kazanır.
Dersin İçeriği
Bu ders çocuk temel etek ve pantolonu dikme ve çocuk elbisesi tasarlayarak üretimini yapma konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
W.Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama, Çocuk Giyimi. MEGEP,Giyim Üretim Teknolojisi.
Notlar
A.Simith, Dikiş Teknikleri. M. Coles, Dikim Teknikleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk giysi üretimi için gerekli makineleri ve teçhizatları kullanma bilgi ve becerilerini kazanır. |
ÖÇ02 | Çocuk giysi kalıplarının pastalını hazırlar. |
ÖÇ03 | Pastalını hazırladığı modelin kesimini yapar. |
ÖÇ04 | Çocuk giyimine yönelik elde dikim tekniklerini uygular. |
ÖÇ05 | Çocuk giysi ve kumaş çeşidine uygun dikiş tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 2 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk eteği tasarımları yapılması | tasarım aşamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tasarlamış olduğu etek modellerinden birinin kalıbını çıkartılması | kalıp çizimi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Tasarladığı çocuk eteğinin kesimi | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Tasarladığı çocuk eteğini diker | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Çocuk pantolonu tasarımları yapar | tasarım aşamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tasarlamış olduğu pantolon modellerinden birinin kalıbını çıkartır | kalıp çizimi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Tasarladığı çocuk pantolonunu keser | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Uygulamaları hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
9 | kesilen kumaş parçalarına overlok çekilmesi | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Tasarladığı çocuk pantolonunu diker | Dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Çocuk elbisesi tasarlanması | tasarım aşamaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tasarlanan çocuk elbisesinin kalıbını çıkartılması | kalıp çizimi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Tasarlanan çocuk elbisesini kesimi | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | kesilen çocuk elbisesine overlok çekme | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Tasarlanan çocuk elbisesini dikme | dikim teknikleri ve dikiş makineleri kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulamalarını hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulamalarını sunar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |