Genel Bilgi
Kod | FRAZ207 |
Ad | Fransızcanın Yapısı 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Fransızca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fransızca dilbilgisi temel ve ileri seviye becerilerini kazanmış olmak
Dersin İçeriği
Fransız Dili Gramerinin sözdizimsel temel mekanizmalarını incelemek, geçmiş yıllarda öğrenilen dil bilgisi kazanımlarını tekrar gözden geçirmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Boulares, M., & Frérot, J.-L. (2019). Grammaire progressive du français (B1/B2). Paris : Clé International Siréjols, E. & Tempesta, G. (2020). Pratique Grammaire - Niveau B2. Paris : Clé International Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire B2. Paris : Hachette Jennepin, D., Delatour, Y., Caquineau-Gündüz, M.-P., & Lesage-Langot, F. (2007). Les 500 exercices de Grammaire B2. Paris : Hachette Bourmayan, A., Loiseau, Y., Rimbert, O., & Taillandier, I. (2017). Grammaire essentielle du français B2. Paris : Didier
Notlar
Garnier, L., & Pigeon, T. (2021). Objectif B2 : Grammaire en contexte. Paris : Ellipses
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızca ve Türkçe'nin söz dizimsel farklılıklarını bilir ve karşılaştırma yapabilir |
ÖÇ02 | Öğrendiği amaç dilden ana diline doğru önce cümleler şeklinde daha sonra paragraf düzeyinde çeviriler yapabilir |
ÖÇ03 | Fransızcada zamanları doğru kullanabilir |
ÖÇ04 | Fransızcada bağlaçları doğru kullanabilir |
ÖÇ05 | Sebep-sonuç cümleleri kurmayı öğrenir |
ÖÇ06 | Zıtlık cümleleri kurabilir |
ÖÇ07 | Amaç cümleleri kurabilir |
ÖÇ08 | Bağlaçlı cümleleri ayırt edebilir. |
ÖÇ09 | Girişik ve birleşik cümleleri çözümleyebilir |
ÖÇ10 | Dilek-istek kipini kullanabilir |
ÖÇ11 | Dilek-istek kipinin gerektirdiği bağlaçları tanıyabilir |
ÖÇ12 | İki dilde karşılıklı çeviri yapabilir |
ÖÇ13 | Edilgen cümleleri kurabilir |
ÖÇ14 | Direk anlatım ve dolaylı anlatım becerilerini kullanabilir |
ÖÇ15 | Zarf-fiilleri kullanabilir ve zarf-fiillerin cümle içerisinde görevlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fransızcada bağlaçlara genel bakış | Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bağlaçların genel yapısı ve farklı cümle türleri | Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
3 | Cümle içerisinde bağlaçları bulabilme | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
4 | Sebep-sonuç anlatan bağlaçlar(1) | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sebep-sonuç anlatan bağlaçlar(2) | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Zıtlık anlatan bağlaçlar (1) | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Zıtlık anlatan bağlaçlar (2) | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Amaç anlatan bağlaçlar (1) | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Dilek-istek kipi ve kullanımı | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Dilek-istek kipi ile birlikte kullanılan bağlaçlar (1) | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
12 | Dilek-istek kipi ile birlikte kullanılan bağlaçlar (2) | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Etken ve edilgen cümleler | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
14 | Direk anlatım ve dolaylı anlatım | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Zarf-fiiller ve kullanımları | Ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |