Genel Bilgi
Kod | ILS101 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Yüksekokul Sekreteri AHMET HAMDİ HATİPOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Yüksekokul Sekreteri AHMET HAMDİ HATİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bireylerin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmelerini sağlamak, öğrencilik ve iş yaşamı başta olmak üzere yaşamları boyunca çevreleriyle doğru ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Sözlü İletişim kurmak, Sözlü İletişim kurmak, Yazılı İletişim kurmak, Sözsüz İletişim kurmak, Biçimsel (Formal) İletişim kurmak, Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak, Örgüt dışı iletişim kurmak.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Genel ve Teknik İletişim Adana MYO Ders Notları 2007
Notlar
Genel ve Teknik İletişim Adana MYO Ders Notları 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Dersin konularının haftalara göre dağılımını öğrenir. |
ÖÇ03 | Ders kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi sahibi olarak sorumluluklarının farkında olur. |
ÖÇ04 | İletişim kavramının tanımını öğrenir. |
ÖÇ05 | İletişimin önemi hakkında geniş bir bakış açısına sahip olur. |
ÖÇ06 | İletişimin ilgili olduğu alanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modelleri kavrar |
ÖÇ08 | İletişim Türlerini kavrar |
ÖÇ09 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim sürecini kavrar |
ÖÇ10 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim sürecini kavrar |
ÖÇ11 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim sürecini kavrar |
ÖÇ12 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kurallarını kavrar |
ÖÇ13 | Çatışma ve İletişim, İkna edici İletişim yöntemlerini kavrar |
ÖÇ14 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yollarını kavrar |
ÖÇ15 | İletişim Kazalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İletişim Türleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Beden Dili | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İletişim Kazaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tüm Konuların Özeti | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |