Genel Bilgi
Kod | SBG219 |
Ad | Cilt Bakımı Uygulamaları-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZUHAL SULTAN AKBABA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZUHAL SULTAN AKBABA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cilt bakımları hakkında bilgi sahibi olarak özel cilt bakımlarının yapılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Cilt temizliği ve özel cilt bakımları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akbaba, Z. Ders notu
Notlar
Akbaba, Z. Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders sonunda, Cilt temizliği kavramını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bu ders sonunda, Cilt tiplerine göre bakımları bilir |
ÖÇ03 | Bu ders sonunda, Cilt temizliğ ve bakımlarda kullanılan teknoloji aletlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda, Cilt bakım aletleri ile uygulamaları yapar |
ÖÇ05 | Bu ders sonunda, Cilt bakımının önemini kavrar |
ÖÇ06 | Bu ders sonunda, Cilt bakım çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ07 | Bu ders sonunda, Ev bakımını öğrenir |
ÖÇ08 | Bu ders sonunda, Salon bakımını öğrenir |
ÖÇ09 | Bu ders sonunda, Cilt bakımı uygulama basamaklarını öğrenir ve uygular |
ÖÇ10 | Bu ders sonunda, Cilt bakım sonrası önerilerin önemini kavrar |
ÖÇ11 | Bu ders sonunda, Özel yüz bakımlarını öğrenir ve uygular |
ÖÇ12 | Bu ders sonunda, Akne tedavisi uygulamasını bilir |
ÖÇ13 | Bu ders sonunda, Leke tedavisi uygulamasını bilir |
ÖÇ14 | Bu ders sonunda, Kırışık tedavisini uygular |
ÖÇ15 | Bu ders sonunda, Cilt yenileme yöntemlerini öğrenir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cilt temizliğinden ne anlıyoruz. | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Cilt temizliği ile ilgili tanımlar, kavramlar | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Cilt bakımı tanımı | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Cilt bakımının önemi | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cilt bakım çeşitleri | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Salon bakımının kavramı | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Ev bakımının kavramı | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Cilt bakımlarında kullanılan araç-gereç- malzemeler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Cilt bakımlarında kullanılan makineler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Cilt bakım basamakları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Cilt bakımı sonrası öneriler | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Özel yüz bakımları kavramları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Özel yüz bakımlarının önemi | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Özel yüz bakım (Akne, Kırışık, Leke, Peeling) basamakları ve uygulamaları | Konuyla ilgili kaynaklardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem öğretilenlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem öğretilenlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |