Genel Bilgi
Kod | SBG218 |
Ad | Etik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZUHAL SULTAN AKBABA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleklere özgü etik konularını kavrayarak iş ahlakı oluşturmak amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Etik kavramı, iş ahlakı, mesleki etiğin tanımları ve işleyişleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akbaba, Z. Ders notu
Notlar
Akbaba, Z. Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders sonunda, Etik kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Bu ders sonunda, Etiğin önemini anlar |
ÖÇ03 | Bu ders sonunda, Ahlak kavramını öğrenir |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda, Ahlakın önemini bilir |
ÖÇ05 | Bu ders sonunda, Etik ve Ahlak ilişkisini bilir |
ÖÇ06 | Bu ders sonunda, İş ahlakını bilir |
ÖÇ07 | Bu ders sonunda, Etik kurallarını kavrar |
ÖÇ08 | Bu ders sonunda, Mesleklere özgü etik kavramını öğrenir |
ÖÇ09 | Bu ders sonunda, Mesleğindeki etik ilkelerini bilir |
ÖÇ10 | Bu ders sonunda, Profesyonel cilt bakımı meslek elamanlarının iş etiğini bilir |
ÖÇ11 | Bu ders sonunda, Profesyonel kuaförlük meslek elemanlarının iş etiğini bilir |
ÖÇ12 | Bu ders sonunda, Pofesyonel cilt bakım meslek elemanlarının etik ilkelerini bilir |
ÖÇ13 | Bu ders sonunda, Profesyonel kuaförlük meslek elemanlarının etik ilkelerini bilir |
ÖÇ14 | Bu ders sonunda, Meslekler arası işbirliğini kavrar |
ÖÇ15 | Bu ders sonunda, İletişimdeki etik sorunları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik tanımı | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Felsefede etiğin yeri | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Ahlak tanımı | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Etik ve ahlak ilişkisi | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Etik kavramlar ve ilkeleri | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | İş ahlakı kavramı | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | İnsan yaşamında etiğin ve ahlak ilkelerinin yeri | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Dönem içi bilgileri tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesleklere özgü etik konular | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Meslek etik ilkelerinin kavranması | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Mesleğindeki etik ilkelerinin uygulanması | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Profesyonel cilt bakımı ve kuaförlük meslek elemanlarının iş etiği | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Profesyonel cilt bakım ve kuaförlük mesleği elemanlarının etik ilkeleri | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Meslekler arası iş birliği ve iletişimde etik kurallar | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Salon çalışanlarının ve iş sahiplerinin hakları | Konuyla ilgili kaynakları inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem içi çalışmaları tekrar eder | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem içi çalışmaları tekrar eder | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |