Genel Bilgi
Kod | SBG226 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenci Seminer,Konferans ,Toplantı,Tartışma,Sunum hazırlama, konusunu araştırmayı öğrenerek ,Hazırladığı sunumunu hazırlama , Makale hazırlamayı öğrenerek ,Topluluk karşısında konuşma yapabilir,Uzmanı olduğu konuda sunum bilgi verir ,Tez ,Tez sunumu için araştırma yapacak yeterlilik kazandırılır.
Dersin İçeriği
Seminer,Konferans ,Toplantı,Tartışma,Sunum nedir ,Sunum hazırlama, konusunu araştırmayı ,Hazırladığı sunumunu hazırlama,Makale nedir, Makale hazırlamayı öğrenme ,Topluluk karşısında konuşma yapma ,Uzmanı olduğu konuda sunum bilgi verme,Tez ,Tez sunumu için araştırma yapma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kılıç, O.ve Cinoğlu M. (2008) , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans Yayıncılık. TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. KÜÇÜK, O.(2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ekin Yayınevi.
Notlar
Kılıç, O.ve Cinoğlu M. (2008) , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans Yayıncılık. TANRIÖĞEN, A. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık. KÜÇÜK, O.(2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ekin Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Konferans Kavramını açıklar. |
ÖÇ03 | Toplantı kavramını açıklar. |
ÖÇ04 | Tartışma kavramını açıklar. |
ÖÇ05 | Hazırladığı sunumun power pointini sunar. |
ÖÇ06 | Makale hazırlama konusunda açıklama yapar. |
ÖÇ07 | Topluluk karşısında hazırladığı konu hakkında konuşma yapar. |
ÖÇ08 | Uzmanı olduğu konu da bilgi ve eğitim verir. |
ÖÇ09 | Tez sunumu için araştırma yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer in ne olduğunu açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Konferans Kavramını açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Toplantının ne olduğunu açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tartışmanın ne olduğunu açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Sunum nedir açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Sunum hazırlamayı açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Sunum konularını araştırır ve Hazırladığı sunumun power pointini sunar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Makaleyi açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Makale hazırlamayı açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Topluluk karşısında konuşma yapar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Uzmanlaştığı konuyu sunar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Uzmanı olduğu konuda bilgi ve eğitim verir. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Tez in ne olduğunu açıklar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Tez sunumu için araştırma yapar. | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |