Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | 
| SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
| Kod | SYB339 | 
| Ad | Atletizm | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. TURAN ARI
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı atletizmin tanımı, dalları ve genel atletizm içeriğini öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini koşular, atlamalar ve atmalar oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci, atletizme yönelik temel bilgileri açıklar. | 
| ÖÇ02 | Öğrenci, atletizm içeriğinde yer alan dalları analiz eder. | 
| ÖÇ03 | Öğrenci, atletizm dallarından orta ve uzun mesafe koşularını bilir. | 
| ÖÇ04 | Öğrenci, aerobik ve anaerobik dayanıklılık çalışmalarını uygular. | 
| ÖÇ05 | Öğrenci, atlamalar konusunda temel bilgi edinir. | 
| ÖÇ06 | Öğrenci, atlamalar ile ilgili beceri kazanır. | 
| ÖÇ07 | Öğrenci, atmalar konusuna yönelik temel bilgileri açıklar. | 
| ÖÇ08 | Öğrenci, atmalar ile ilgili beceri kazanır. | 
| ÖÇ09 | Öğrenci, edindiği bilgileri uygular. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 | 
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 1 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 1 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | 
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 2 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 3 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Atletizmin tarihçesi, sınıflaması, uzun ve orta mesafe koşuları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 2 | Çocuklarda uzun ve orta mesafe koşuları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 3 | Genel aerobik dayanıklılık kazandırıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 4 | Aerobik ve anerobik dayanıklılık alıştırmaları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 5 | Gülle atma tekniğine hazırlayıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 6 | Gülle atma teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 7 | Gülle atma tekniklerinde hareket bölümleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav | 
| 9 | Gülle atma tekniğini geliştirici alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 10 | Tekniklerin uygulanması | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 11 | Uzun atlama tekniklerine hazırlayıcı alıştırmalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 12 | Uzun atlama teknikleri | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma | 
| 13 | Uzun atlama uygulamaları | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 14 | Uzun atlamada hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 15 | Hız alma koşusu ve kontrol noktalarının belirlenmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||