Genel Bilgi
Kod | SYB429 |
Ad | Okçuluk |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Okçuluk sporu hakkında temel bilgilerin öğretimi. Yay tipleri, özellikleri ve farklarının öğretimi. Temel okçuluk hareketlerinin öğretimi
Dersin İçeriği
Okçuluk nedir, Tarihçesi, Geleneksel okçuluk, Modern okçuluğun başlangıcı, Modern Yay çeşitleri, Okçuluk Antrenmanları, Sporcu lisansı, Antrenörlük
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, ders esnasında paylaşılmaktadır.
Notlar
Okçuluk - Kürşat Aktepe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okçuluk organizasyonlarını öğrenir, anlar, yorumlar ve uygulayabilir |
ÖÇ02 | Ferdi performansı arttırmak için değerlendirmeler yapabilir |
ÖÇ03 | Temel okçuluk aletlerinin özelliklerini bilir ve kullanabilir |
ÖÇ04 | Temel okçuluk hareketlerini uygular ve öğretebilir |
ÖÇ05 | Okçuluğun yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okçuluğa genel bakış ve okçuluk aletlerinin tanıtımı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Temel duruş ve atış pozisyonu | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Okçuluğa başlamak için gerekli kas eğitimi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Isınma ve esneme/germe hareketleri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yakın mesafe atışları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yay tipleri, seçimi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Kol boyu belirlenmesi | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yay sertliği ve etkileri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ok sertliği ve etkileri | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Atış alanları (Kapalı, açık, rüzgarlı) | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uzak mesafe atışları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Okçulukta oluşabilecek kas yaralanmaları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Psikolojik Hazırlık | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yarış için biyolojik hazırlık | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |