Genel Bilgi
Kod | SYB433 |
Ad | Bilek Güreşi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TURAN ARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin, bilek güreşi sporunu teorik ve uygulamalı olarak öğrenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, Bilek güreşi oyun kuralları, teknik ve taktik bilgi ile uygulama becerisini kazanmak oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, bilek güreşi ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bilek güreşinde ısınma ve soğumayı uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, bilek güreşinde tutuşu bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, bilek güreşinde kuvvet çalışmaları yapar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, bilek güreşi kurallarını bilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, bilek güreşinde tehlikeli durumları sıralar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, müsabaka çizelgelerini hazırlar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, bilek güreşi uygulaması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilek güreşinin tarihçesi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilek güreşi kuralları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilek güreşi masasının özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilek güreşinde kilolar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yaş grupları ve tartı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekipmanlar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Hakem özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Omuzların durumu | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Ellerin ayrılması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bilek güreşi uygulaması | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Tehlikeli Durumlar | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çizelgelerin doldurulması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Bilek güreşi müsabakalarına örnekler | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilek güreşi uygulaması | Uygulamaya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |