Genel Bilgi
Kod | SYB206 |
Ad | Spor Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin İçeriği
Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Notlar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenci Korku, kaygı, stres, uyarılmışlık kavramlarını öğrenerek, sportif performansa hangi düzeyde etki ettiklerini kavrar |
ÖÇ03 | Öğrenci Psikolojik hazırlığın ön koşullarını öğrenir |
ÖÇ04 | Öğrenci Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı; yapması ve yapmaması gerekenleri bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci Sporcunun müsabakaya psikolojik yönden nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir. |
ÖÇ06 | Öğrenci Sporcuların karşılaştığı belirli problemleri öğrenerek, sporcuları motive ederken dikkat etmesi gereken önemli noktaları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin tanımı; Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, amacı, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sportif psikolojisinde uygulamanın genel hatları, ruhsal ve zihinsel etkinlikler. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kişilik; belirleyen kriterleri, Sporun kişilik gelişimine katkıları, kişilik kuramları, sporcuların kişiliklerinin araştırılması. Sporda performansın | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kaygı, korku, stres, uyarılmışlık kavramlarının tanımı, sportif performansa etkileri. uyarılmışlık- performans ilişkisi kuramları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sporda motivasyon; motivasyon kuramları; başarı güdülenmesi, hedefi gerçekleştirme, yüklemleme kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Performansı engelleyen faktörlerin giderilmesi ve psikoregülasyon teknikleri.; gevşeme teknikleri; | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hedef belirleme, sportif hedefler basamağı, hedef belirlemede dikkat edilecek noktalar. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. A | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. B | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Antrenör sporcu iletişimi ve önemi. Antrenörün sporcuya psikolojik destekteki rolü. Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Algı, dikkat, konsantrasyon; dikkatin sosyo-psikolojik kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sürentrenman tanımı, nedenleri, belirtileri, giderilmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yarışma öncesi, yarışma, yarışma sonrası sporcuya verilmesi gereken psikolojik destek.Ideal performans durumu,(IPD) | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Geri bildirimlerin alınması, değerlendirme | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |