Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | 
| SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
| Kod | SYB206 | 
| Ad | Spor Psikolojisi | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin İçeriği
Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Notlar
Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir. | 
| ÖÇ02 | Öğrenci Korku, kaygı, stres, uyarılmışlık kavramlarını öğrenerek, sportif performansa hangi düzeyde etki ettiklerini kavrar | 
| ÖÇ03 | Öğrenci Psikolojik hazırlığın ön koşullarını öğrenir | 
| ÖÇ04 | Öğrenci Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı; yapması ve yapmaması gerekenleri bilir. | 
| ÖÇ05 | Öğrenci Sporcunun müsabakaya psikolojik yönden nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir. | 
| ÖÇ06 | Öğrenci Sporcuların karşılaştığı belirli problemleri öğrenerek, sporcuları motive ederken dikkat etmesi gereken önemli noktaları kavrar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 3 | 
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 4 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 | 
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 5 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojinin tanımı; Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, amacı, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 2 | Sportif psikolojisinde uygulamanın genel hatları, ruhsal ve zihinsel etkinlikler. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Kişilik; belirleyen kriterleri, Sporun kişilik gelişimine katkıları, kişilik kuramları, sporcuların kişiliklerinin araştırılması. Sporda performansın | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Kaygı, korku, stres, uyarılmışlık kavramlarının tanımı, sportif performansa etkileri. uyarılmışlık- performans ilişkisi kuramları. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Sporda motivasyon; motivasyon kuramları; başarı güdülenmesi, hedefi gerçekleştirme, yüklemleme kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Performansı engelleyen faktörlerin giderilmesi ve psikoregülasyon teknikleri.; gevşeme teknikleri; | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Hedef belirleme, sportif hedefler basamağı, hedef belirlemede dikkat edilecek noktalar. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 9 | Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. A | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. B | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Antrenör sporcu iletişimi ve önemi. Antrenörün sporcuya psikolojik destekteki rolü. Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı. | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Algı, dikkat, konsantrasyon; dikkatin sosyo-psikolojik kuramları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Sürentrenman tanımı, nedenleri, belirtileri, giderilmesine yönelik uygulamalar | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Yarışma öncesi, yarışma, yarışma sonrası sporcuya verilmesi gereken psikolojik destek.Ideal performans durumu,(IPD) | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Geri bildirimlerin alınması, değerlendirme | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||