SYB308 Spor Pazarlaması

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB308
Ad Spor Pazarlaması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HARUN TOSUN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HARUN TOSUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı spor alanında kariyer yapacak öğrencilerin spor faaliyetlerinin oluşturulması, fiyatlandırılması, tanıtımı ve ilgililere ulaştırılması ile ilgili süreçleri öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders spor faaliyetlerinin üretilmesi, fiyatlandırılması, tanıtılması ve ilgililere ulaştırılması ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Spor Pazarlaması Kavramlar-Yöntemler- Örnekler Yrd.Doç.Dr. Velittin BALCI

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlar.
ÖÇ02 Sporda tüketici ve endüstriyel pazarı analiz eder
ÖÇ03 Makro-mikro çevresel faktörler ile spor pazarlaması arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilir.
ÖÇ04 Spor alanında pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanır.
ÖÇ05 Spor temelinde pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazar seçimi yapar
ÖÇ06 Pazarlama karması elemanlarını sıralar ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor pazarlaması dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar İlgili bölümlerin okunması
2 Spor Endüstrisi ve Spor Pazarlaması İlgili bölümlerin okunması
3 Spor Pazarlaması Yönetimi İlgili bölümlerin okunması
4 Spor Pazarlamasında Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması İlgili bölümlerin okunması
5 Tüketici Davranışı İlgili bölümlerin okunması
6 Pazar Bölümleme ve Konumlandırma İlgili bölümlerin okunması
7 Spor Pazarlama Karması İlgili bölümlerin okunması
8 Ara Sınav İlgili bölümlerin okunması
9 Spor Pazarlama karması özellikleri İlgili bölümlerin okunması
10 Spor Ürünü İlgili bölümlerin okunması
11 Fiyatlandırma Kararlar İlgili bölümlerin okunması
12 Dağıtım İlgili bölümlerin okunması
13 Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler. İlgili bölümlerin okunması
14 Tutundurma: Kişisel Satış, Satış Tutundurma İlgili bölümlerin okunması
15 Spor Sponsorluğu İlgili bölümlerin okunması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin okunması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümlerin okunması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 07:44