Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | 
| SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
| Kod | SYB320 | 
| Ad | Treking | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TURAN ARI | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin treking i hem teori hem de uygulamalı olarak öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini treking ile ilgili teorik bilgiler ve uygulama oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci, treking kavramını bilir. | 
| ÖÇ02 | Öğrenci, doğa bilinci kazanır. | 
| ÖÇ03 | Öğrenci, Treking in fiziksel ve ruhsal yeterliliğe etkisini açıklar. | 
| ÖÇ04 | Öğrenci, işbirliği ve takım ruhunu geliştirir. | 
| ÖÇ05 | Öğrenci, Treking malzemelerini kullanmayı bilir. | 
| ÖÇ06 | Öğrenci, Treking öncesi, esnasında ve sonrasında yapılacakları açıklar. | 
| ÖÇ07 | Öğrenci, hava koşullarına göre nasıl davranacağını bilir. | 
| ÖÇ08 | Öğrenci, yönleri bulur. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 | 
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 1 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 2 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 | 
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 3 | 
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 1 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 2 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Treking in tanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 2 | Treking öncesinde yapılması gerekenler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma | 
| 3 | Treking uygulaması sırasında yapılacaklar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 4 | Treking sonrasında yapılacaklar | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 5 | Treking için gereken malzemeler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma | 
| 6 | Sırt çantası içinde bulunması gereken malzemeler | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 7 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav | 
| 9 | Treking ayakkabısının özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Uyku tulumlarının özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 12 | Çadırlar ve özellikleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 13 | Yön saptama yöntemleri ve pusula kullanımı | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 14 | Treking esnasında karşılaşıbilecek hava sorunları | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 15 | Treking uygulaması | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||