Genel Bilgi
Kod | SBG115 |
Ad | Saç Bakımı ve Yapımı I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye Saçın yapısı, derinin yapısı ,saç, saçlı deri ve cilt hastalıklarını tanıyabilme yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Saçın yapısı, derinin yapısı , Saç ve Saçlı Deri Hastalıkları ,Cilt Hastalıkları ,saç ve saçlı deri inceleme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aeton Ann, Shaw Florence Open Kozmetik Makyaj Manikür, Ankara, 1995. Baron Robert, Cosmetic Dermatoloji, Howard Maibuch Martin Duntz,1995. Baykal Can, Dermatoloji Atlası, 1. Baskı, Haziran 2000. Editör Profesör, Yazar Yasemin, Kozmetik Bilimleri, Nobel Kitap Evi, 2004. Erkan Ahmet, İbrahim Güngör, Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim, Ankara, 1996. Henderson Stephanie, Temel Kuaförlük Bilimi, Ankara, 1995. Karaduman Fazilet, K. Emel, Ca Herson Allo, Güzellik Uzmanları İçinders Kitabı, 2. Baskı, Ankara, 1997. Kozmetoloji Hekimler Birliği Vakfı, Türkiye Klinikleri, Ankara. Mcgarry Marguerite, Ofg Kılgour, Tüm Kuaförlük Bilimi, Ankara, 1995. Prof. Dr. Murathanoğlu Osman, Histoloji Ders Notları, İstanbulüniversitesi Fen Fakültesi Notları. Ronald Marks, Sık Görülen Deri Hastalıkları, Nobel Tıp Kitap Evi ,İstanbul, 2004. Tübitak Popüler Bilim Kitapları, İnsan Vücudu, 3. Basım, İstanbul, 1999. Tüzün Y. Kotoğyan, A. Aydemir, E.H., Boransu O, Dermatoloji, Nobelkitap Evi, İstanbul, 1994. Her ders için hoca tarafından hazırlanan ders sunumları
Notlar
Aeton Ann, Shaw Florence Open Kozmetik Makyaj Manikür, Ankara, 1995. Baron Robert, Cosmetic Dermatoloji, Howard Maibuch Martin Duntz,1995. Baykal Can, Dermatoloji Atlası, 1. Baskı, Haziran 2000. Editör Profesör, Yazar Yasemin, Kozmetik Bilimleri, Nobel Kitap Evi, 2004. Erkan Ahmet, İbrahim Güngör, Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim, Ankara, 1996. Henderson Stephanie, Temel Kuaförlük Bilimi, Ankara, 1995. Karaduman Fazilet, K. Emel, Ca Herson Allo, Güzellik Uzmanları İçinders Kitabı, 2. Baskı, Ankara, 1997. Kozmetoloji Hekimler Birliği Vakfı, Türkiye Klinikleri, Ankara. Mcgarry Marguerite, Ofg Kılgour, Tüm Kuaförlük Bilimi, Ankara, 1995. Prof. Dr. Murathanoğlu Osman, Histoloji Ders Notları, İstanbulüniversitesi Fen Fakültesi Notları. Ronald Marks, Sık Görülen Deri Hastalıkları, Nobel Tıp Kitap Evi ,İstanbul, 2004. Tübitak Popüler Bilim Kitapları, İnsan Vücudu, 3. Basım, İstanbul, 1999. Tüzün Y. Kotoğyan, A. Aydemir, E.H., Boransu O, Dermatoloji, Nobelkitap Evi, İstanbul, 1994. Her ders için hoca tarafından hazırlanan ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Saçlı Deri ,tanımı , Saçın Yapısını açıklar. |
ÖÇ02 | Saç ve Saçlı Derinin Sağlığını açıklar. |
ÖÇ03 | Saç Sağlığını Etkileyen Sebepleri açıklar. |
ÖÇ04 | Saç ve cilt hastalıklarını tanır ve tedavi yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Saçın özelliklerini analiz eder. |
ÖÇ06 | Saçın gelişim evreleri açıklar. |
ÖÇ07 | Saç ve Saçlı Derinin İnceleme Yöntemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Saçlı Deri ,tanımı , Saçın Yapısı | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
2 | Derinin Yapısı | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim |
3 | Saçın Dokusu | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası |
4 | Saçın Cinsi | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası |
5 | Saçın Durumu | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası |
6 | Saçlı Deri Hastalıkları | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası, Tartışma |
7 | Enfeksiyon hastalıkları | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Saç dökülmesi hastalıkları | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
10 | Bakterilerin sebep olduğu hastalıklar | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
11 | Pigmentasyon hastalıkları | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
12 | Saç ve Saçlı Derinin Sağlığı | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
13 | Saç Sağlığını Etkileyen Sebepler | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Saçın Özellikleri | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
15 | Saç ve Saçlı Derinin İnceleme Yöntemleri | Konu hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |