Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektronik Haberleşme Teknolojisi (Uzaktan Eğitim) | |
| Kod | ELH239 |
| Ad | Analog Haberleşme |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, analog haberleşme sistemlerini tanınması, tasarlaması, kullanması ve bu sistemlerle ilgili problemlerin çözüm becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Haberleşme sistemlerinde iletişimi etkileyen gürültü kaynakları, sinyal-gürültü oranı, gürültü faktörü, periyoik sinyallerin fourier analizi, genlik mosülasyonu, frekans modülasyonu, faz modülayonu, PLL devreleri ve frekans katlayıcılar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Analog Haberleşme, Ahmet H. KAYRAN, Birsen Yayınevi, 2002. 2-) Haberleşme Sistemlerine Giriş, P H Smale, Çeviri: Yrd.Doç.Dr.Osman PARLAKTUNA, MEB Yayınları, 1997. 3-) Analog ve Sayısal İletişim, Hwei P.HSU, Çeviri: Dr. Erkan AFACAN, Nobel Yayın Dağıtım, 2003.
Notlar
Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Haberleşme türlerini ve temel özelliklerini açıklar. |
| ÖÇ02 | Enformasyon, bant genişliği, işaret gürültü oranı ve haberleşmenin kalitesine etki eden faktörleri açıklar. |
| ÖÇ03 | Haberleşme sistemlerinde sinyallerin frekans analizi ilkelerini açıklar. |
| ÖÇ04 | Genlik modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar. |
| ÖÇ05 | Genlik modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar. |
| ÖÇ06 | Genlik modülasyonlu(AM) devrelerin tasarım ve kurulumunu yapar. |
| ÖÇ07 | Genlik modülasyonlu sinyallerin demodülasyonu ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
| ÖÇ08 | Frekans ve faz modülasyonunun temel ilkelerini ve sağladığı faydaları açıklar. |
| ÖÇ09 | Frekans modülasyonu çeşitlerini, matematiksel ifadelerini ve devrelerini açıklar. |
| ÖÇ10 | Frekans modülasyonu(FM) devrelerinin tasarım ve kurulumunu yapar. |
| ÖÇ11 | Genlik ve Frekans demodülatör devrelerinin kurulumunu yapar. |
| ÖÇ12 | Genlik, Faz ve Frekans modülasyonlu vericilerin karakteristik farklarını ve kullanım alanlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 4 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sinyallerin frekans spektrumu. Fourier analizi. | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 2 | Gürültü analizi. Gürültü seviyesi hesaplamaları. | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 3 | Genlik Modülasyonu ve çeşitleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 4 | Genlik Modülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 5 | Çift yan bantlı ve tek yan bantlı genlik modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 6 | Artık Yan Bant (AYB) Modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 7 | Genlik demodülasyonu ve devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Frekans Modülasyonu matematiksel analizi | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 10 | Frekans Modülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 11 | Frekans demodülasyonu devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 12 | Faz Modülasyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 13 | Faz kilitlemeli döngü (PLL) | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 14 | Faz kilitlemeli döngü (PLL) devreleri | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 15 | Frekans çoğaltıcılar | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersle ilgili kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||