Genel Bilgi
Kod | ELH237 |
Ad | Elektronik II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin, küçük işaret ve büyük işaret kuvvetlendiricilerinin çalışmasını kavraması, devre çözüm yöntem ve teoremlerini uygulayabilmesi ve frekans karakteristiğini çizebilmesi, işlemsel yükselteçler ve uygulama devrelerinin kavranması, aktif filtre devrelerini tanıyıp çalışma ilkelerini kavrayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Transistör ve fet elemanları, küçük işaret, büyük işaret, işlemsel yükselteçler, Aktif filtre devreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu - Mahir Can KAÇAR
Notlar
Doç. Dr. Hüseyin Demirel - Elektronik -2- Birsen yayınevi - 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçük işaret kuvvetlendiricilerini tanır, elektriksel özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Büyük işaret kuvvetlendiricilerini tanır ve elektriksel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | İşlemsel yükselteçleri tanır, elektriksel özelliklerini kavrar ve analiz ilkelerini uygular |
ÖÇ04 | Temel işlemsel yükselteç devrelerinin çalışmasını tanımlar |
ÖÇ05 | Aktif filtre devrelerini açıklar ve elektriksel özelliklerini gösterir. |
ÖÇ06 | işlemsel yükselteç uygulamalarını yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Transistorlü yükselteç devreleri | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
2 | Fetli yükselteç devreleri | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
3 | Yükselteçlerin frekans analizi Bode diyagramı | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
4 | Çok katlı kuvvetlendiriciler | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
5 | Akortlu kuvvetlendiriciler | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
6 | Fark yükselteçleri | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
7 | İşlemsel yükselteçlerin polarması | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | önceki derslerin izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşlemsel yükselteçlerin karakteristik analizi | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
10 | İşlemsel yükselteçler | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
11 | İşlemsel yükselteçli uygulama devreleri | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
12 | Geri besleme | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
13 | Aktif filtreler | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Multivibratörler ve dalga şekillendiriciler | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
15 | Laboratuvar uygulamalı sınavı ve deney raporları değerlendirilmesi | önceki derslerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki derslerin izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki derslerin izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |