Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektronik Haberleşme Teknolojisi (Uzaktan Eğitim) | |
| Kod | ELH240 |
| Ad | Antenler ve Mikrodalga Teknolojisi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ESEN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET ESEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikrodalga iletim temelleri, anten çeşitleri, iletim araçları, hesaplamalar konularında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
mikrodalga iletim hatları, empedans , durağan dalga oranı, yansıma katsayısı, hüzme genişliği yayınım açısı, anten çeşitleri, dalga kılavuzları, iletim kayıpları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mikrodalga teknikleri 1, Prof.Dr. Selçuk Helhel, nobel akademik yayıncılık ,ISBN: 9786050330328
Notlar
Ders sunuları ve ders notları: Doç.Dr. Mehmet ESEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dengeli, dengesiz iletim hattı çeşitlerini tanır. |
| ÖÇ02 | Koaksiyel ve paralel hatlar için karakteristik empedans hesaplamaları yapar. |
| ÖÇ03 | Durağan dalga oranı hesaplamaları, yansıyan güç, iletilen güç hesaplamalarını yapar. |
| ÖÇ04 | Çeyrek dalga dönüştürücü, dalga hız faktörü, hüzme genişliği ve yayınım açısı konularını açıklar. |
| ÖÇ05 | Dipol anten ve markoni anten(monopol anten) hesaplamalarını yapar. |
| ÖÇ06 | YAGI-UDA,jpol,AWX anten çeşitlerini tanır ve kazanım hesaplarını yapar. |
| ÖÇ07 | Kare, düzlemsel anten hesaplamaları, kare ve dairesel antenlerde polarizasyon hesaplamalarını yapar. |
| ÖÇ08 | Horn antenleri tanır ve iletim hatları kazanç hesaplamalarını yapar. |
| ÖÇ09 | Anten istasyonu tasarımı, sönümlenme, hava koşulları ile ilgili anten tasarım temellerini bilir. |
| ÖÇ10 | Mikrodalga uydu haberleşmesi,mikrodalga kullanım alanlarını açıklar. |
| ÖÇ11 | Uydu haberleşme ağı, gecikme, yer istasyonu, uydu yörüngeleri konularını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 2 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dengeli, dengesiz iletim hattı çeşitleri | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Koaksiyel ve paralel hatlar için karakteristik empedans hesaplama | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Durağan dalga oranı hesaplamaları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Yansıyan güç yüzdesi ile durağan dalga oranı(DDO) hesaplamaları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Çeyrek dalga dönüştürücü, dalga hız faktörü, hüzme genişliği ve yayınım açısı | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Anten çeşitleri; dipol anten ve markoni anten(monopol anten) hesaplamaları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Anten çeşitleri; YAGI-UDA anten hesaplamaları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Dipole antenna traps and calculations, Types of antennas; j-pol antenna, AWX antenna calculations | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Anten çeşitleri; kare düzlemsel peç anten hesaplamaları, kare ve dairesel antenlerde polarizasyon çeşitleri | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Anten çeşitleri; parabolik antenler ve düzlem fraktal antenler | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Anten çeşitleri; horn antenleri ve iletim hatları kazanç hesaplamaları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Anten istasyonu tasarımı; sönümlenme, hava koşulları, dünyanın eğimi | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Mikrodalga uydu haberleşmesi,mikrodalga kullanım alanları | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Uydu haberleşme ağı, gecikme, yer istasyonu, uydu yörüngeleri | konunun internetten ve kaynaklardan araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||