TBS205 Mikrodenetleyiciler

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBS205
Ad Mikrodenetleyiciler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste mikrodenetleyici seçmek, algoritma ve akış diyagramı tasarlamak, mikrodenetleyici için program yazmak, mikrodenetleticiye program yüklemek ve temel uygulamalar yapmak yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Assembly/C karşılaştırımı ve ilgili programlama örnekleri ,Mikrodenetleyici geliştirme yazılım paketlerinin tanıtımı ,8051-C dili ile uygulama yazma ve çözümleme Endüstriyel uygulama projeleri ,Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı ,Proje geliştirme ve analiz çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Basılmamış ders notları

Notlar

Kod editörü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler
ÖÇ02 Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizi yapar
ÖÇ03 Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimi yapar
ÖÇ04 Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını gerçekler
ÖÇ05 Seri haberleşme uygulamalarını yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroişlemci benzetim ortamları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Mikroişlemci benzetim ortamları bölüm iki Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 C programlama temel komutlar Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 C ile Mikrodenetleyici programlama Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 C ile Mikrodenetleyici programlama uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Optoelektronik uygulamalar : 7 parçalı göstergeler Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seri haberleşme uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Kesme tabanlı program geliştirme Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Optoelektronik uygulamalar Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 ADC ve DAC kullanımı Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Adım motor uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Butonlar ile led uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 LCD uygulamaları Ders notları ve Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:58