BKP109 Botanik

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP109
Ad Botanik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere bitkiler dünyasının temel kavramlarını sunmak, bu kavram ve konuların anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Biyoloji ve canlılık; Botanik biliminin alt dalları; Bitkilerin sınıflandırılması ve adlandırılması; Bitkilerin kimyasal yapısı ve inorganik bileşikler; Organik bileşikler (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, nükleik asitler, sekonder metobolitler); Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel özellijkleri; Hücre çeperi ve işlevi; Hücre membranı ve işlevi; Hücre organelleri; Hücre bölünmesi; Bitkisel dokular (meristematik dokular, daimi dokular); Bitkisel organların morfolojik ve anatomik yapısı; Bitkilerde büyüme-gelişme ve hareket olayları; Bitki genetiğine İlişkin temel kavramlar. Uygulama: Genel laboratuvar kuralları; Mikroskop ve kullanımı; Bitki hücresi ve plastidler; Sitoplazma hareketleri; Ergastik maddeler; Mitoz-mayoz bölünme; Bitkisel dokular; Kök, gövde ve yaprak anatomisi ve morfolojisi; Çiçek, meyve ve tohum morfolojisi.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Öğretim elemanı ders notları

Notlar

Öğretim elemanı ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlılar dünyasını, ve Botanik bilimlerini sınıflandırır.
ÖÇ02 Bitkilerin kimyasal yapısını oluşturan bileşiklerin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavrar.
ÖÇ03 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel farklarını açıklar.
ÖÇ04 Hücre organelleri ve fonksiyonlerını kavrar.
ÖÇ05 Bitkisel dokuların yapısını ve fonksiyonlarını kavrar.
ÖÇ06 Bitkisel organların anatomik ve morfolojik özelliklerini açıklar.
ÖÇ07 Bitkilerdeki büyüme-gelişme ve hareket olaylarını kavrar.
ÖÇ08 Bitki genetiğinin temel kavramlarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoloji ve canlılık, Botanik biliminin alt dalları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Bitkilerin sınıflandırılması ve adlandırılması, Bitkilerin kimyasal yapısı ve inorganik bileşikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Organik bileşikler (karbonhidratlar, yağlar) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Organik bileşikler (proteinler, nükleik asitler, sekonder metobolitler) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel özellikleri; Hücre çeperi ve işlevi; Hücre membranı ve işlevi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Hücre organelleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Hücre bölünmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Meristematik dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Daimi dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Kök ve gövdelerin morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Yaprakların morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Bitki generatif organlarının morfolojik ve anatomik yapısı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Bitkilerde büyüme-gelişme ve hareket olayları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Bitki genetiğine İlişkin temel kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 12:18