BKP123 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP123
Ad İngilizce I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaçlarını ifade edebilecekleri temel kalıp ve deyimleri öğrenirler,anlar ve kullanırlar,kendisini veya bir başkasını nasıl tanıtacağını öğrenirler,nerede yaşadığını,mesleğini,neden bir yabancı dil öğrendğini ifade edebilir ve sorulara cevap verebilir,iletişim kurmayı yazarak yada konuşarak başarabilir

Dersin İçeriği

Selamlama,isimler,sayılar,günler,aylar,mevsimler,bu..,şu..,saatler,kim,ne,nerede soruları,günlük alışkanlıklar,zaman edatları,-ebilirlik,sahiplik,zorunluluk,gereklilik,miktar belirteçleri,yer bildiren edatlar,teklifte bulunma,yardım isteme,öneride bulunma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kitap coursebook workbook Itools

Notlar

Evolve 1


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Günlük rutinler ve anlık gelişen durumlarda kullanılan ifadeleri,cümleleri anlayabilmek.
ÖÇ02 Kişisel,ailesel ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilmek.
ÖÇ03 Günlük yaşamla ilgili yazıların ana noktalarını anlayabilmek.
ÖÇ04 Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili basit düzeyde yazılar oluşturabilmek.
ÖÇ05 Geçmişi ile ilgili basit düzeyde bilgi verebilmek.
ÖÇ06 Planları ve fikirleri ifade edebilmek ,sebep ve sonuç belirtmek .
ÖÇ07 Dilin kullanıldığı yerde gelişen durumla baş edebilmek.
ÖÇ08 Geçmiş olaylar ve durumlar hakkında konuşabilmek.
ÖÇ09 Fikirlerini ifade edebilmek ve paylaşabilmek.
ÖÇ10 Durumları ve şarları kıyaslamak.
ÖÇ11 Farklı durumlarda teklif ve önerilerde bulunabilmek.
ÖÇ12 Tüm durum ve şartlarda soru sorabilmek ve yanıtlayabilmek.
ÖÇ13 Amaçları,istekleri ve planları ifade edebilmek.
ÖÇ14 Tüm becerileri kullanarak iletişim kurabilmek.
ÖÇ15 Teklif ve tavsiyeleri anlayabilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kendini tanıtma-çoğul isimler-am-is-are-uyruklar-ülkeler. Ders notlar-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 İyelik zamirleri-Geniş Zaman-Özel yada tipik bir günü tariflemek. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Geniş Zaman soru cümleleri. Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Tatil hakkında konuşabilmek,a-an-some kullanımları Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 İyelik zamirleri kullanarak konuşabilmek,have got-has got kalıpları. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Spor faaliyetleri hakkında konuşabilmek-like-hate fiileri ve kullanımları-verb-ing kullanımı. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Mağazada alışverişlerde bilgi alabilmek-there is-there are -any-a-an kullanımları. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Yer bildiren edatlar-nesnelerin nerede olduklarını ifade edebilme-Şimdiki Zaman. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Ara Sınav-Vize Sınavı Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Rica ve öneride bulunabilme -Yiyecek içecek şiparişi verebilme-Can kullanımı-yetenek ifade cümleleri. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Di-li Geçmiş Zaman-Düzenli fiiller Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Di-li Geçmiş ZamaDüzensiz fiiller Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Bir başkasıyla mülakat yaparak bir makale yada metin yazabilmek. Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Tekrar-Pekiştirme Ders notları-Sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:28