Genel Bilgi
Kod | BKP123 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaçlarını ifade edebilecekleri temel kalıp ve deyimleri öğrenirler,anlar ve kullanırlar,kendisini veya bir başkasını nasıl tanıtacağını öğrenirler,nerede yaşadığını,mesleğini,neden bir yabancı dil öğrendğini ifade edebilir ve sorulara cevap verebilir,iletişim kurmayı yazarak yada konuşarak başarabilir
Dersin İçeriği
Selamlama,isimler,sayılar,günler,aylar,mevsimler,bu..,şu..,saatler,kim,ne,nerede soruları,günlük alışkanlıklar,zaman edatları,-ebilirlik,sahiplik,zorunluluk,gereklilik,miktar belirteçleri,yer bildiren edatlar,teklifte bulunma,yardım isteme,öneride bulunma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kitap coursebook workbook Itools
Notlar
Evolve 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük rutinler ve anlık gelişen durumlarda kullanılan ifadeleri,cümleleri anlayabilmek. |
ÖÇ02 | Kişisel,ailesel ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilmek. |
ÖÇ03 | Günlük yaşamla ilgili yazıların ana noktalarını anlayabilmek. |
ÖÇ04 | Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili basit düzeyde yazılar oluşturabilmek. |
ÖÇ05 | Geçmişi ile ilgili basit düzeyde bilgi verebilmek. |
ÖÇ06 | Planları ve fikirleri ifade edebilmek ,sebep ve sonuç belirtmek . |
ÖÇ07 | Dilin kullanıldığı yerde gelişen durumla baş edebilmek. |
ÖÇ08 | Geçmiş olaylar ve durumlar hakkında konuşabilmek. |
ÖÇ09 | Fikirlerini ifade edebilmek ve paylaşabilmek. |
ÖÇ10 | Durumları ve şarları kıyaslamak. |
ÖÇ11 | Farklı durumlarda teklif ve önerilerde bulunabilmek. |
ÖÇ12 | Tüm durum ve şartlarda soru sorabilmek ve yanıtlayabilmek. |
ÖÇ13 | Amaçları,istekleri ve planları ifade edebilmek. |
ÖÇ14 | Tüm becerileri kullanarak iletişim kurabilmek. |
ÖÇ15 | Teklif ve tavsiyeleri anlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendini tanıtma-çoğul isimler-am-is-are-uyruklar-ülkeler. | Ders notlar-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İyelik zamirleri-Geniş Zaman-Özel yada tipik bir günü tariflemek. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Geniş Zaman soru cümleleri. | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tatil hakkında konuşabilmek,a-an-some kullanımları | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İyelik zamirleri kullanarak konuşabilmek,have got-has got kalıpları. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Spor faaliyetleri hakkında konuşabilmek-like-hate fiileri ve kullanımları-verb-ing kullanımı. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mağazada alışverişlerde bilgi alabilmek-there is-there are -any-a-an kullanımları. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Yer bildiren edatlar-nesnelerin nerede olduklarını ifade edebilme-Şimdiki Zaman. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ara Sınav-Vize Sınavı | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Rica ve öneride bulunabilme -Yiyecek içecek şiparişi verebilme-Can kullanımı-yetenek ifade cümleleri. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Di-li Geçmiş Zaman-Düzenli fiiller | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Di-li Geçmiş ZamaDüzensiz fiiller | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bir başkasıyla mülakat yaparak bir makale yada metin yazabilmek. | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar-Pekiştirme | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |