Genel Bilgi
Kod | BKP120 |
Ad | İngilizce 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaçlarını ifade edebilecekleri temel kalıp ve deyimleri öğrenebilirler,anlar ve kullanırlar,kendisini veya bir başkasını nasıl tanıtacağını öğrenirler,nerede yaşadığı,ne işle meşgul olduğu,neden bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir,dil becerilerini kullanarak iletişim kurabilir.
Dersin İçeriği
Selamlama,isimler,sayılar,günler,aylar,mevsimler,bu..,şu..,saatler,kim,ne,nerede..soruları,günlük alışkanlıklar,zaman edatları,-ebilirlik,gereklilik,miktar belirteçleri,aile ağacı,sahiplik sıfatları,zorunluluk,sahiplik,kaç tane,ne kadar,çok az,bir kaç tane,yer edatları,teklifte bulunma,yardım isteme,öneride bulunma,temel zamanlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kitap Course book Workbook Itools
Notlar
Evolve 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel,ailesel ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilmek. |
ÖÇ02 | Günlük yaşamla ilgili yazıların ana noktalarını anlayabilmek. |
ÖÇ03 | Kişisel iilgi alanlarıyla ilgili basit düzeyde yazılar oluşturabilmek. |
ÖÇ04 | Geçmişi ile ilgili basit düzeyde bilgi verebilmek. |
ÖÇ05 | Planları ve fikirleri ifade edebilmek,sebep ve sonuç belirtmek. |
ÖÇ06 | Dilin kullanıldığı yerde gelişen durumla baş edebilmek. |
ÖÇ07 | Geçmiş olaylar ve durumlar hakkında konuşabilmek. |
ÖÇ08 | Fikirlerini ifade edebilmek ve paylaşabilmek. |
ÖÇ09 | Durumları ve şartları kıyaslamak. |
ÖÇ10 | Günlük rutinler ve artık gelişen durumlarda kullanılan ifadeleri,cümleleri anlayabilmek. |
ÖÇ11 | Farklı durumlarda teklif ve önerilerde bulunabilmek. |
ÖÇ12 | Tüm durum ve şartlarda soru sorabilmek ve yanıtlayabilmek. |
ÖÇ13 | Amaçları,istekleri ve planları ifade edebilmek.Can express the aims,plans and intensions. |
ÖÇ14 | Tüm becerilerikullanarak iletişim kurabilmek. |
ÖÇ15 | Teklif ve tavsiyeleri verebilmek ve anlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçü kalıpları kullanarak soru sormak ve bilgi almak.Sıfat ekli soru kalıpları.How-adj... | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yiyecek ve içecekler hakkında konuşmak.Miktar belirteçleri | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Gelecek Zaman,planlanmış gelecek zaman | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yön tarif ve talimatları.Yer ve yön bildiren edatlar | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İklim ve yaşam tarzları tarif ve tasvirleri.Bağlaçlar-fakat-e rağmen-böylece-bu yüzden-çünkü | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Zaman bildiren edatlar-in-on-at | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Soru sorma ve yanıt verme.İzin ve rica cümleleri,kalıpları | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Sıfatlar ve sıfat derecelendirmeleri | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Tavsiye cümleleri-should-should not | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ara Sınav | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Öneri cümleleri-öneri alma-verme kalıpları | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Say- Tell fiilleri-kullanımları | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Would like-like Would prefer-prefer kullanımları | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Present Perfect Tense Fiilerin 3. halleri-have to-do not have to kullanımı | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Ders notları-Sunu | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |