Genel Bilgi
Kod | BKP228 |
Ad | Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMÜR DÜNDAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SEVİL CANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe Bitkilerinin tanıtılması, sınıflandırılması, ülke ekonomisindeki yeri, biyolojik özellikleri ile fizyolojisi, ekolojik istekleri, yetiştiriciliği ve çoğaltılması konularında genel bilgilerin öğrencilere aktarılması.
Dersin İçeriği
Bahçe Bitkilerinin tanıtılması, sınıflandırılması, ülke ekonomisindeki yeri, biyolojik özellikleri, fizyolojisi, ekolojik istekleri, çoğaltılması, bağ, meyve ve sebze bahçesi tesisi, yıllık bakım işlemleri, hasat, muhafaza ve pazarlama, büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konularında bilgiler içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemizde ve dünyada yetiştirilen meyve, sebze, asma tür ve çeşitleri ile anaçları tanır, bu ürünlerin ülke ekonomisine katkısını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri ve fizyolojisi konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Bahçe bitkilerinin yetiştirilmesi, ekolojik istekleri ve çoğaltma yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Bağ, meyve bahçesi, sebze bahçesi ve sera tesis edebilmeyi, bu tesislerde yıllık bakım işlemleri ile ürünün derim, muhafaza ve pazara hazırlanmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanımı konusunda bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahçe Bitkilerinin Tanımı ve Sınıflandırılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe Bitkilerinin Ülke Ekonomisindeki Yeri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bahçe Bitkilerinin Biyolojik Özellikleri (çiçek yapısı, tozlanma, döllenme, meyve tutumu, tohum oluşumu) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bahçe Bitkilerinin Ekolojik İstekleri (iklim ve toprak faktörleri) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bahçe Bitkilerinin Fizyolojisi (dinlenme, çiçeklenme) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Meyve tutumu, yaşlanma, periyodisite. | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bahçe Ürünlerinin Derim, Muhafaza ve Pazara Hazırlanması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bahçe Bitkilerinin Çoğaltılması (vejetatif ve generatif, aşı , çelik ve doku kültürü ile çoğaltma). | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Meyve Bahçesi Tesisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bağ Tesisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sebze Bahçesi Tesisi (açıkta ve örtü altında). | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bahçe Bitkilerinde Yıllık Bakım İşlemleri (budama, terbiye). | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sulama, gübreleme, toprak işleme, hastalık ve zararlılarla mücadele. | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bahçe Bitkileri Yetiştiriciliğinde Büyümeyi Düzenleyici Maddelerin Kullanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |