Genel Bilgi
Kod | BKP327 |
Ad | Park ve Süs Bitkileri Zararlıları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin süs bitkilerinde görülen zararlıları tanımalarını, bu etmenlerin konukçu bitkide oluşturduğu belirtileri ve zararı kavramalarını, hastalık ve zararlılara karşı uygulanan genel savaşım yöntemleri konusunda karşılaştırma yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Süs Bitkileri Zararlıları (Biyotik ve Abiyotik) Kesme Çiçek, Saksılı Süs Bitkileri, Örtücü Bitkiler, Ağaç ve Ağaççıklar ve Süs Bitkilerinin Fenolojisine Göre Zararlılar (Süs Bitkileri Zararlılarının Tanınması, Konukçuları ve Kontrol Yöntemleri) Konukçu Süs Bitkilerine Göre Zararlıların Listesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Park ve Süs Bitkileri Zararlıları, Bülent YAŞAR, Hasad Yayıncılık,2019
Notlar
Park ve Süs Bitkileri Zararlıları, Bülent YAŞAR, Hasad Yayıncılık,2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkilerindeki zararlıları tanıyabilme ve bitkisel üretimdeki etkisini ifade edebilme ve ayırt edebilme |
ÖÇ02 | Süs bitkilerindeki önemli zararlıların belirtilerini ve savaşımlarını konukçu bitki türlerine göre tanıyabilme ve önemlerini kavrayabilme |
ÖÇ03 | Süs bitkilerindeki önemli zararlıların konukçu bitkilerin fenolojisine göre bulunma durumları, zarar şekilleri ve ekonomik önemlerini kavrayabilme |
ÖÇ04 | Uygun yöntem ve teknikler kullanarak tarımsal üretim öncesinde veya sürecinde süs bitkilerindeki zararlılar ile ilgili sorunların çözümü için karar verebilme, öneri ve rapor düzenleyebilme |
ÖÇ05 | Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde hastalık etmeni olan abiyotik ve biyotik nedenler hakkında genel bilgiler | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Nematoda, Annelida, Mollusca, Chordata)-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Nematoda, Annelida, Mollusca, Chordata)-2 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Nematoda, Annelida, Mollusca, Chordata)-3 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Arthropoda)-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Arthropoda)-2 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Süs bitkilerinde görülen zararlılar hakkında genel bilgiler (Arthropoda)-3 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Kısım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Toprak altı bitki kısımları)-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Toprak altı bitki kısımları) | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Gövde ve dallar)-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Gövde ve dallar) | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Tomurcuk, Çiçek, Meyve; Tohum)-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bitki kısımlarına göre önemli zararlılar ve mücadelesi (Tomurcuk, Çiçek, Meyve; Tohum) | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konukçu süs bitkilerine göre zararlıların listesi | Ders Notundaki İlgili Kısım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Ders Notundaki İlgili Kısım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Kısım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |