Genel Bilgi
Kod | BKP326 |
Ad | Bitki Sağlığı ve Bitki Besleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAADETTİN BALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SAADETTİN BALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür bitkilerinde hastalık oluşumu ve gelişimi, biyotik ve abiyotik faktörler nedeniyle zarar gören bitkilerde hastalık-konukçu etkileşimleri, hastalanan bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve anatomik değişimler, oluşan belirtiler, hayat döngüleri yanında bitkilerin beslenmesinde rol alan bitki besin maddelerinin bitkilerdeki fonksiyonları, toprak koşulları ve bu besin maddelerinin aralarındaki ilişkiler ile beslenmede eksiklik veya fazlalıkları durumunda ortaya çıkan sorunlar ve beslenme ile hastalık etmenleri ve zararlıların etkileşimleri me ve mekanizmaları hakkında temel ve genel kavramları geliştirmek ve bitki sağlığı ve besleme ilişkileri hakkında bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Kültür bitkilerinde genel beslenme konuları ve bu besin maddelerinin eksikliği yada fazlalığı durumunda etkilenen bitki sağlığı hem bitki koruma hem de bitki besleme ile ilgili genel konuları takiben her bir besin maddesinin bitki sağlığına etkileri örnekler ile anlatılacaktır
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Power point sunuları, ders notları
Notlar
Literaturler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 'Dengeli beslenme' kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Dengeli beslenmenin bitkide hastalık ve zararlıların etkinliğini hafiflettiğini bilir, |
ÖÇ03 | Mineral beslenme bozukların nedenini ve bu sorunların çözümlerini uygulamalarını bilir |
ÖÇ04 | Makro ve mikro besin elementlerinin bitkilerdeki rolünü bilir |
ÖÇ05 | Besin elementlerinin bitkilerdeki eksiklik ve fazlalık belirtilerini bilir |
ÖÇ06 | Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler öğrenir |
ÖÇ07 | Azot (N) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ08 | Fosfor (P) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ09 | Potasyum (K) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ10 | Kalsiyum (Ca) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ11 | Magnezyum (Mg) ve Kükürt (S) beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ12 | Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ13 | B ve Mo, Ni beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisini bilir |
ÖÇ14 | Besleme ile hastalıklara karşı mücadele arasındaki ilişkileri öğrenir ve analiz yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beslenme Bozukluğu kavramı | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Mineral beslenme bozukluklarının nedenleri | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Mineral beslenme bozukluklarının teşhisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Mineral beslenme bozuklarının tanımlanması | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
5 | Mineral beslenme ve hastalık simptomlarının karşılaştırılması | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
6 | Mineral belenme bozukluklarının giderilmesi için alınabilecek önlemler | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
7 | N beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yedi hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | P beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | K beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ca beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mg beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | S beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Mn ve Cu beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | B ve Mo, Ni beslenmesi ile hastalık ve zararlı ilişkisi | Ders notları, yardımcı kaynaklar ve haftalık konuları içeren Power Point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ondört hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ondört hafta süresince işlenilen konuları kapsayacak şekilde bütün dökümanlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |