Genel Bilgi
Kod | BKP360 |
Ad | Herbolojiye Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SİBEL UYGUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Herboloji bilim dalı, çalışma konuları, bunlar içerisinde tarımda zararlı yabancı otların çimlenme ve gelişme biyolojileri, ekolojileri ile yarar ve zararları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Yabancı otların tanımı ve karakteristikleri; zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar; yabancı otların gelişme dönemleri ve biyolojileri; allelopati; popülasyon dinamikleri; zararlarını saptamada önemli kriterler bu dersin içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamentals of Weed Science Editor: Robert L. Zimdahl
Notlar
Fundamentals of Weed Science Editor: Robert L. Zimdahl
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herboloji bilim dalı, konularıve tarihçesini öğrenmek |
ÖÇ02 | Yabancı ot tanımını, yabancı otların yarar ve zararlarını öğrenmek |
ÖÇ03 | Yabancı otların tanılanması, sınıflandırılması ve herbaryum tekniklerini öğrenmek |
ÖÇ04 | Zehirli, parazit ve sucul yabancı ot türlerini öğrenmek |
ÖÇ05 | Yabancı otların çoğalma şekillerini ve popülasyon oluşturma süreçlerini öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Herboloji bilim dalı, konuları ve tarihçesi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yabancı ot kavramı, yabancı otların yarar ve zararları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Yabancı otları birbirinden ayıran taksonomik karekteristikleri, yabancı otların sınıflandırılması ve herbaryum teknikleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Zehirli yabancı otlar | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Parazit yabancı otlar ve biyolojileri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sulu habitatlarda sorun olan algler ve su yabancı otları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yabancı otların generatif çoğalması | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yabancı otların vejetatif çoğalması ve apikal dominans | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yabancı otları etkileyen biyotik faktörler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yabancı otları etkileyen abiyotikfaktörler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yabancı otların popülasyon dinamiği | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Allelopati ve allelokimyasallar | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yabancı otların kritik periyodu ve mücadelede önemi | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yabancı otların ekonomik zarar eşiğive etkileyen faktörler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |