Genel Bilgi
Kod | ZMS445 |
Ad | Kültür ve Çağdaş Sanat |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. KAZIM ARTUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. KAZIM ARTUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sanat ve kültürel değerleri bir ihtiyaç olarak gören, kültür ve sanat değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip, çağdaş sanat ürünleri üzerinde yorum yapabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste farklı kültür tanımları ve biçimleri öğretilerek kültür kuramı üzerine felsefecilerin görüşleri anlatılır. Kültür ve çağdaş sanat ilişkisi açıklanır. Çağdaş sanatın anlamı ve gelişim süreci ele alınır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Artut, K. (2021). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 9. baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Notlar
Whitham, G., Pooke Grant. (2010). Çağdaş Sanatı Anlamak. Çev: Tufan Göbekçin. İstanbul: Optimist Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür ve Çağdaş Sanat |
ÖÇ02 | Bu derste farklı kültür tanımları ve biçimleri öğretilerek kültür kuramı üzerine felsefecilerin görüşleri anlatılır. Kültür ve çağdaş sanat ilişkisi açıklanır. Çağdaş sanatın anlamı ve gelişim süreci ele alınır. |
ÖÇ03 | Sanat ve kültürel değerleri bir ihtiyaç olarak gören, kültür ve sanat değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip, çağdaş sanat ürünleri üzerinde yorum yapabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
ÖÇ04 | Modernizm sonrası çağdaş sanat hareketleri üzerinde bir görüşe sahip olur |
ÖÇ05 | Kültür endüstrisi ve çağdaş sanat algısı gibi kavramları açıklayabilir |
ÖÇ06 | Ülkelerin kültür ve sanat politikaları üzerine bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Küreselleşme sürecindeki kültür ve çağdaş sanat pratiklerinin etkileri üzerinde yorumlar yapabilir. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kültür ve sanat kurumlarının sosyolojik etkilerini kavrayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür tanımı ve kültür kavramına kuramsal yaklaşımlar. | Bir sonraki ders için kaynaklar önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kültür kavramı ve kültür tarihine giriş. Bazı düşünürlerin kültür üzerine görüşleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kültür ve ideoloji. Walter Benjamin ve Thedor Adorno'nun yaklaşımı. Yapısalcılık ve Semiyotik Kültür Analizi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kültürel topluluklar, kültür çeşitleri. Popüler kültür, Elit kültür | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Estetik kavramı. Kültür ve sanat ilişkisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sanatın kısa tarihi. Sanat ve estetik kavramlarına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sanatın amacı, türleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatçı kimliği, sanatçı tarzı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Sanatın ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Çağdaş sanatı hazırlayan sebepler. Modernizm kavramına giriş | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Post modernizm ve çağdaş sanat akımları, çağdaş sanat müzeleri | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Güncel sanat hareketleri ve çağdaş sanat algısı | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çağdaş sanatı anlamak, yorumlamak. | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çağdaş sanat pratikleri bağlamında kültür endüstrisi | Önerilen kaynakları hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |