Genel Bilgi
Kod | BKP421 |
Ad | Organik Tarımda Bitki Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERDAR SATAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SİBEL UYGUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz konvansiyonel tarımı, tarımda getirdiği pek çok gelişmeye karşın başta çevre ve insan sağlığını tehdit eden birçok sorunu da beraberinde getirmiştir. Bu sorunların günümüzde en önemli çözümlerinden biriside Organik Tarım dır. Organik tarım, tarımsal üretim sisteminde sorun olan nedenlere karşı sadece insan kazancına yönelik değil aynı zamanda doğanında yanında yer alan çözüm önerileri getiren bir uygulama olarak doğmuştur. Organik tarımın prensipleri, uygulama koşulları, organik tarım sisteminde bitki koruma etmenlerine karşı uygulanabilecek kalıntı problemi olmayan yöntemlerin öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Organik tarım nedir, nerede nezaman uygulanmalaıdır, oraganik tarımda karşılaşılan bitki koruma problmeleri ve çözümleri nelerdir, ve bunların derslerde tartışılması sera ve tarlalarda uygulamaları dersin ana içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Biyolojik mücadele konusunda yazılmış makaleler
Notlar
Yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın tanımı ve amacını öğrenir |
ÖÇ02 | Organik tarımın prensiplerini anlar |
ÖÇ03 | Organik tarımda tarımsal işlemlerin (sulama,gübreleme..vs) önemini kavrar |
ÖÇ04 | Organik tarımda karşılaşabileceği bitki koruma problemleri ve çözüm yollarını tanımlar |
ÖÇ05 | Organik tarımda kullanılabilecek biyolojik ajanları öğrenir. |
ÖÇ06 | Organik tarımda kullanılabilecek doğal pestisid yapımını ve uygulamasını öğrenir. |
ÖÇ07 | Genetik kaynakların In vitro koşullarda nasıl korunduğunu öğrenir |
ÖÇ08 | Dönem Ara Sınavı ile Öğrenci Bilgi Seviyelerini Ölçer |
ÖÇ09 | Biyotik hastalık etmenlerinin tanısında ve sınıflandırmasına kullanılan moleküler teknikler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Bitkilere gen aktarım tekniklerini öğrenir |
ÖÇ11 | Böcekler karşı dayanıklı transgenik bitkilerin üretimi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Virüs ve diğer hastalık etmenlerine dayanıklı transgenik bitkilerin üretilmesi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ13 | Herbisitlere dirençli transgenik kültür bitkileri ve tarım alanında potansiyel kullanımı hakkında bilgi edinir |
ÖÇ14 | Ödevlerin sunumunu öğrenir |
ÖÇ15 | Transgenik bitkilerin analiz yöntemlerini, avantajları, dezavantajları, tarım ve çevreye olan yararları ve risklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım sistemleri ve nerede nezamn niçin Organik tarımın | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
2 | Organik tarımın tanımı, amaçları ve Türkiye ile Dünyadaki durumu ve diğer tarım sistemleri ile karşılaştırma | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Organik tarım sistemine geçiş kuralları ve organik tarım alanında olması gereken özellikler, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | Organik tarımda bitki deseni ve zararlı etmenler açısından önemi, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Organik tarımda uygulanacak tarımsal işlemlerden sulama, gübreleme, toprak işleme yöntemleriyle zararlı etmenler arasındaki ilişki | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
6 | Organik tarımda sertifikasyon ve kuralları, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri I, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
9 | Ara sınav | Ara sınava kadar görülen konularla ilgili yazılı, sera ve açık tarla uygulamaları ile sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
10 | Organik tarımda savaş yöntemleri ve prensipleri III, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler I, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler II, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Organik tarımda bitki koruma etmenlerine karşı kullanılabilecek pestisitler III, Sera ve tarla uygulamaları | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Uygulamalarda yetiştirilen kültür bitkilerindeki problemlerin analizi, | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları ile arazi uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Uygulamalarda yetiştirilen kültür bitkilerindeki problemlerin rapor edilmesi | Önerilen kaynaklar ve ders sunumları, arazi uygulamalarının deerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar görülen konularla ilgili yazılı, sera ve açık tarla uygulamaları ile sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar görülen konularla ilgili yazılı, sera ve açık tarla uygulamaları ile sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |