Genel Bilgi
Kod | BKP435 |
Ad | Bitkisel Kökenli Biyoinsektisitlerin Elde Edilmesi ve Kullanımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERDAR SATAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Böceklerin tanıtılması, bazı biyolojik ve ekolojik özelliklerinin anlatılması, böceklerin mücadelesinde dikkat edilecek hususlar konusunda öğrencilerin teorik olarak eğitilmesi
Dersin İçeriği
Böcek morfoloji, fizyoloji, ekoloji, sistematik ve mücadelesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konu ile alakalı makaleler
Notlar
Yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitlerin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Pestisitlerin etki mekanizmalarına göre sınıflandırılmasını öğrenir ve biyopestisitler hakkında temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ03 | Biyopestisit geniş anlamda nasıl oluştuğunu ve genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, hedef böceklerin hangi yapıda olduğu ve bu zararlıların özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Biyopestisitlerin, böceklerin ölümüne hangi yollarla sebep olduğunu bilir. |
ÖÇ05 | Biyopestisitin içeriğinde yer alan farklı kimyasal maddelerin analizi için GC-MS cihazında nasıl okutulduğunu öğrenir ve biyopestisitlerin fiziko-kimyasal yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Biyopestisitlerin hangi yollarla elde edildiği hakkında bilgi sahibi olur. Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi bazı zararlılar üzerinde nasıl kullanıldığını ve etkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | Öğrencilerin elde ettikleri kazanımlar değerlendirilir. |
ÖÇ08 | Zararlılar üzerinde uygulaması yapılan biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulmasını öğrenir ve etkili dozun nasıl belirlendiğini bilir. |
ÖÇ09 | Biyopestisitlerin adjuvant olarak nasıl kullanıldığını bilir. |
ÖÇ10 | Biyopestisitlerin doğal düşmanlar, uygulayıcılar ve diğer memeliler üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisitlerin tarihçesi | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pestisitlerin Sınıflandırılması ve Biyopestisitler | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyopestisit nedir, hedef böcekler ve özellikleri nelerdir. | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Biyopestisitlerin böcekler üzerinde etki mekanizması nedir. | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyopestisitlerin içeriklerinin GC-MS ile okutulması ve biyopestisitlerin fiziko-kimyasal özellikleri. | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). I | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). II | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). III | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Biyopestisitlerin elde edilmesi ve bazı zararlılar üzerinde kullanımı (Burada laboratuvarda biyopestisitler farklı aletler kullanılarak elde edilecek ve Beyaz sinek, yaprak biti ve kırmızı örümcek gibi zararlılara karşı denenecektir). IV | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Elde edilen biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulması ve etkili dozun belirlenmesi. I | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Elde edilen biyopestisitlerin doz-tepki eğrilerinin oluşturulması ve etkili dozun belirlenmesi. II | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Biyopestisitlerin adjuvant olarak kullanımı. | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyopestisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerine yan etkileri (Hem doğal düşmanlar hem de uygulayıcı ve diğer memeliler üzerine zehirlilik etkisi) I | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Biyopestisitlerin çevre ve insan sağlığı üzerine yan etkileri (Hem doğal düşmanlar hem de uygulayıcı ve diğer memeliler üzerine zehirlilik etkisi) II | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders için hazırlanmış olan sunumun ilgili kısmına çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |