Genel Bilgi
Kod | BKP414 |
Ad | Depolanmış Ürün Hastalıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler hasat sonu hastalıkları ve bunların mücadelesini öğrenir.
Dersin İçeriği
Depolanmış ürünlerde kayıplara neden olan patojenlerin mücadelesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meyve ve sebzelerde hasat sonu hastalıklar
Notlar
Özel fasiküller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ürün depolamanın önemi ve depolar hakkında bilgi edinirler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler hasat edilen ürünlerin fizyolojisi hakkında bilgiler öğrenirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler meyve ve sebzeler üzerindeki epifitik flora hakkında bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ04 | Hasat sonu hastalıklara yol açan fungal patojenlerin biyolojisini öğrenirler. |
ÖÇ05 | Hasat sonu hastalık belirtilerini öğrenirler |
ÖÇ06 | Hastalık oluşumunu etkileyen faktörleri öğrenirler |
ÖÇ07 | Patojenlerin saldırı mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ08 | Ürünlerin korunması ve savunma mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ09 | Enfeksiyon sonrası fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikleri öğrenirler |
ÖÇ10 | Konukçu dayanıklılığını muhafaza eden mekanizmaları öğrenirler |
ÖÇ11 | Hasat sonu hastalıklarla kimyasal mücadeleyi öğrenirler |
ÖÇ12 | Hasat sonu hastalıkların mücadelesi için fiziksel mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ13 | Hasat sonu hastalıkların mücadelesi için biyolojik mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ14 | Konukçu dayanıklılığını arttıran yeni yaklaşımları öğrenirler. |
ÖÇ15 | Paketleme evleri hakkında bilgi öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasat sonu hastalıklara giriş | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe ürünlerinin genel özellikleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bahçe ürünlerinin depolanması | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Depolanmış ürünlerde hastalık oluşumu nasıl başlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hasat sonu hastalıklara neden olan patojenler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hastalık gelişimini etkileyen faktörler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Patojenlerin saldırı mekanizmaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürünlerin patojenlerden korunması ve savunma mekanizmaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Enfeksiyonlar sonrası fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ürün dayanıklılığını muhafaza eden araçlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kimyasal mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Fiziksel mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Biyolojik mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ürün dayanıklılığını arttıran yeni yaklaşımlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |