Genel Bilgi
Kod | BKP430 |
Ad | Turunçgil Hastalıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgil yetiştiriciliğinde önemli ürün kayıplarına neden olan hastalıklar ve fitopatolojik sorunlar bu ders kapsamında irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında turunçgil yetiştiriciliğinde karşılaşılan biyotik ve abiyotik hastalıklar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve slayt serisi
Notlar
Turunçgil hastalıkları kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak hastalık oluşumunu ve bitkide gelişen değişimleri öğrenir.Hastalıklar konusunda web sitelerinde araştırma yapmasını ve sunum yapmasını öğrenir |
ÖÇ02 | Turunçgil yetiştiriciliği konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Turunçgillerde bulunan viral ve subviral etmenleri ve mücadele yöntemlerinin öğrenir |
ÖÇ04 | Hastalık vektör ilişkilerini öğrenir |
ÖÇ05 | Doku kültürü ile viral hastalıklardan arındırılmış turunçgil yetiştiriciliğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya ve ülkemizde turunçgil yetiştiriciliği | Ders notları Kaynak kitaplar ve sanal ortam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Turunçgil subviral etmenler | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Turunçgillerde hastalık oluşturan virüs hastalıkları | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Aşı ile taşınan turunçgil hastalıkları | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Turunçgil bakteriyel hastalıkları | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Turunçgillerde siproplasma hastalığı | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Vektör ile taşınan virüs hastalıkları | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Fidanlık ve bahçelerde turunçgil fungal hastalıkları-1 | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Fidanlık ve bahçelerde turunçgil fungal hastalıkları-2 | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mineral madde noksanlıkları ve toksik oluşumlar | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Turunçgillerde aşı ile taşınan aanormallikler | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Turunçgillerde sertifikasyon ve sanitasyon | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Turunçgillerde hastalık ve vektör kontrolü | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sağlıklı turunçgil yetiştiriciliği ve sürgün ucu aşılama tekniği | Ders notları kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |