Genel Bilgi
Kod | BVS125 |
Ad | Ofis Yazılımları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mehmet Fatih TANRIKULU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mehmet Fatih TANRIKULU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bilişim teknolojilerinin her alanında ihtiyaç duyulan ofis programlarının kullanımı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde Word,Excel,Sunu Hazırlama,İnternet ve E-posta konu anlatımlarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgisayar Teknolojileri ve Microsoft Office 2007 Kullanımı, Kamelya Kavaklı, Dr. Ersoy Öz, Dr. Selçuk Alp, Türkmen Kitapevi, 2010, İstanbul.
Notlar
İnternet oramında mevcut kaynaklar ve ofis yazılımları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Microsoft Office,internet ve e-posta uygulamalarının gündelik hayattaki önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Kelime işlemci programını kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ03 | Standart ve biçimlendirme araç çubuğu komutlarını kavrar |
ÖÇ04 | MS Office uygulamalarını doğru ve etkin kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | internet ve e-posta yönetim programlarını daha etkin ve doğru bir şekilde kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | MS Office programlarının detaylı işlevlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Elektronik tablolama uygulamasını öğrenir. |
ÖÇ08 | E-posta uygulamalarının daha etkin kullanımını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Belge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleriBelge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nesne İşlemleri, Gelişmiş Özellikler | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Makrolar, Özelleştirme | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çalışma Alanı, Veri Girişi, Biçimlendirme İşlemleri | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Formüller, Fonksiyonlar | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Grafik İşlemleri, Veri Analizi | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri Analizi | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yazdırma, Makrolar, Özelleştirme | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yazdırma, Özelleştirme | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Internet Kavramları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | E-Posta | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |