Genel Bilgi
Kod | BVS238 |
Ad | Kredi Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Recep Ragıp ERCANKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bankacılıkta kredi analizi ve karar süreçlerinde, kredi kullandırım öncesi ve sonrası temel değerlendirme bakış açılarının, uygulama ve takip esaslarının teorik ve uygulamalı örneklerle aktarılması, bu konudaki bilgi ve becerilerin örnek olaylarla kazandırılması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders , asimetrik bilgi problemi, kredi analizleri, mali tablolar analizi, kredi analizlerinde kullanılacak teknikler, bireysel/ticari /kısa vadeli/orta vadeli kredi taleplerinin değerlendirilmesi, değerlendirmede özellik gösteren krediler, kredi analiz raporlarının düzenlenmesi, kredi taleplerinin bankalarca reddi, konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Banka Kredileri ve Yönetimi Dr. Birgül Şakar
Notlar
Banka Kredileri ve Yönetimi ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bankacılıkta kredi çalışmalarının işleyiş süreçleri anlar. |
ÖÇ02 | Kredi kullandırımı öncesi ve sonrası yapılan işlemleri bilir. |
ÖÇ03 | Banka müşterileri ile ilgili mali verilerin elde edilmesi ve kredi geri ödeme gücünün ölçmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Bankacılıkta kredi değerlendirme ve karar teknikleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Kredi kullandırımı sonrasında takip ve izleme süreçlerinin önemi anlar. |
ÖÇ06 | kredi analizi ve karar süreçlerinde, kredi kullandırım öncesi ve sonrası temel değerlendirme bakış açılarını anlar. |
ÖÇ07 | kredi analiz raporlarının düzenlenmesi, kredi taleplerinin bankalarca reddi, konuyla ilgili örnekleri tanımlar. |
ÖÇ08 | bireysel/ticari /kısa vadeli/orta vadeli kredi taleplerinin değerlendirilmesini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi asimetrisi ve asimetrik bilgi sorunun neden olduğu problemler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ticari bankalardaki kredi ürünleri ile ilgili genel organizasyon yapısı, bankaların karşılaştıkları temel riskler, kaynak maliyeti ve yapısını etkileyen temel faktörler. | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kredilerde teminat kavramının önemi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kredilerde teminat kavramının önemi, teminatların gruplandırılması, aranan genel nitelikler | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bankalarda kredi ürünlerinin yönetimi, kurumsal kredi ilkeleri, kredi sınırları, temel kredi kullandırma ilkeleri | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Temel kredilendirme prensipleri, kredi limitlerinin belirlenmesi, kredilerin teminatlandırılması, kredinin tahsis sürecinde doğru yapılandırılması ve kullandırılması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kredide ön değerlendirme , müşteri ile görüşme, genel ihtiyacın tespiti, TCMB kayıtları ve diğer merkezi kayıt araştırmaları | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mali İstihbaratın tanımı, önemi ve kaynakları | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Müşteriler ile ilgili mali verilerin analiz edilmesi, bilanço ve gelir tablosu verilerinin analize uygun hale getirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Mali analiz teknikleri-1 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mali analiz teknikleri-2 | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Mali analiz teknikleri-3 | Alıştıma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Mali Tahlilin tanımı, önemi ve türleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek Olay Çözümlemesi | Alıştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |