Genel Bilgi
Kod | BVS244 |
Ad | Elektronik Ticaret |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Selami Canan KÜTÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders elektronik ticaret hakkında bilgiler vermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders elektronik ticaret ile ilgili bilgilendirme konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur;Elektronik ticaret,e-ticaret, genel bilgiler,Hukusal Düzenlemeler,Belge Düzeni ve Muhasebe İşlemleri. 2.genişletilmiş basım,nobel yayınları. Nisan 2012. Ankara. 1.basım, nobel yayınları,Ocak 2008,ankara.
Notlar
Karagül, A.A (Edi), (2019), Elektronik Ticaret, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, Eskişehir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder. |
ÖÇ02 | İş yeri kurma fikrini oluşturur. |
ÖÇ03 | İş yeri kuruluş işlemlerini yürütür. |
ÖÇ04 | İş yerini faaliyete açar. |
ÖÇ05 | e ticaret hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Marka oluşturmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | Mal ve hizmetlerin üretim, tanıtım, satış tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Servis ve ürünlerin pazarlanması, stok yönetim kontrollerinin sağlanması, marka bilinirliğinin arttırılması ve dijital pazarlamanın yapılmasını anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroekonomik Verileri Takip Etmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Makroekonomik Göstergeleri Analiz Etmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Pazardaki Boşlukları Tespit Etmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yatırım Alternatiflerini Değerlendirerek En Uygun Olanını Seçmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yapılabilirlik Çalışmalarını Yürütmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İşletmenin Çevresini Tanımak | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Talep Analizi ve Tahmini Yapmak İşletmenin Kuruluş Yerini Belirlemek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İşletmenin Hukuksal Yapısını Belirlemek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İş yerinin Kapasitesini Belirlemek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Toplam Yatırım Maliyetini Belirleyerek Finansmanını Sağlamak | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tahmini Gelir-Gider Hesabını Yapmak | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İş yeri ve Üretim Planı YapmakYatırımın Kurulum İşlemlerini Yürütmek | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | E-ticarette sosyal ağların önemi | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak | Düz Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |